BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fontos a nemzetközi gondolkodás

A gazdasági szabályozási környezet kiszámíthatóságának erősítését várja leginkább a kormányzattól öt meghatározó hazai cég vezetője, akik lapunk konferenciájának a magyar és nemzetközi cégek vállalati stratégiáinak kérdését körbejáró beszélgetésén vettek részt

Nemzetközi szinten kell gondolkodnunk – többek között ezt válaszolta Bogsch Erik, a Richter vezérigazgatója arra kérdésre, mi szükséges ahhoz, hogy cége továbbra is állja a piaci versenyt. Emellett a termékportfolió megújítását nevezte meg jelentős tényezőként, amiben kiemelt szerepet kap az innováció. Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója is a nemzetközi gondolkodást emelte ki annak egyik zálogaként, hogy cége állja a versenyt. Ebben az is segítséget nyújt a cégnek, hogy a Mol több lábon áll (kutatási-termelési, illetve feldolgozás-kereskedelem üzletág). Dale A. Martin, a Siemens Magyarország elnök-vezérigazgatója az innovációs–adaptációs változtatási képesség fontosságát hangsúlyozta a tekintetben, hogy a Siemens már közel 170 éves múltra tekint vissza.

Egyszerre kell aktív és passzív innovációt végrehajtanunk – ezt már a Microsoft Magyarország vezérigazgatója Papp István említette meg a siker kulcsaként. Ezzel arra utalt, hogy a saját termékeik fejlesztése, az akvizíciók mellett arra is szükség van, hogy a különböző ágazatok megújításában is szerepet vállaljanak. Orosz András, a Tesco-Global Áruházak Zrt. országos marketing vezetője saját cégét illetően úgy írta le az innováció jelentőségét, mint amellyel képesek megfelelő módon követnia változó fogyasztói szokásokat.

Arra a kérdésre, mit tehetne a kormányzat azért, hogy növelje a hazai cégek versenyképességét, mind az öt cégvezető a szabályozási környezet kiszámíthatóságának biztosítását emelte ki legfőbb szempontként. Bogsch Erik elmondta: az adópolitika összességében kedvező a cégek számára, a jobb tervezhetőség érdekében azonban kiszámítható gazdaságpolitikára van szükség. „Az a legfontosabb hogy tudjam, mi lesz 5-10 év múlva, mert ha most beruházok, akkor az majd csak akkorra hoz eredményt” – tette hozzá Fasimon Sándor. A Mol ügyvezető igazgatója egyben azt is elmondta, hogy a természettudományi képzés terén szükség van a kormányzat támogatására, például a vegyészmérnökök képzésében, hogy ki tudják szolgálni a szektor igényeit. Dale A. Martin a kiszámíthatóság mellett azt is szükségesnek tartja garantálni a kormányzat részéről, hogy egyforma feltételek érvényesüljenek a piaci szereplők számára. Papp István szerint a kormányzatnak arra kell ösztönöznie a hazai cégeket, hogy fejlesztéseikben az innovációra tegyék a fő hangsúlyt. A Tesco országos marketing vezetője azt emelte ki a hazai szabályozási környezettel kapcsolatban, hogy a „kés mindig ott van a kiskereskedők torkán”, miután két egymást követő évben nem lehetnek veszteségesek. Szerinte az is fontos lenne, hogy aktív párbeszéd alakuljon ki a kormányzattal, és így már az adott döntések előkészítő szakaszában be lehetne vonni a cégeket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.