Magyarországon már most is csaknem egy tucat terminál található, ebből nyolc konténerterminál: a három budapesti (BILK Kombiterminál, Mahart Container Center a csepeli szabadkikötőben, Metrans Terminál) és a törökbálinti, a GYSEV soproni, a MÁV záhonyi terminálja, valamint a TVP nyírbátori és a TVK tiszaújvárosi saját átrakója. Kisebb ráfordítással a székesfehérvári, a szolnoki és a debreceni aktivizálható lenne, és további négy intermodális logisztikai szolgáltató központ – az adonyi, a paksi, a szegedi és a bajai – pedig az előbbinél nagyobb ráfordítással alkalmassá tehető a konténeres átrakásra. Átrakókból tehát most sincs hiány, csak a rakományokból és a rendszerben gondolkodásból. A terminálok forgalma akár megduplázható lenne egy megfelelően kidolgozott intermodális fuvarozási rendszer segítségével – vélik a szakemberek. Évente 450 ezer TEU (1 TEU = 20 láb hosszú) konténer jelenik meg Magyarországon, a forgalom 86 százaléka budapesti, illetve környéki terminálokra érkezik, vagy ezekről indul.