Számunkra az egyik legfontosabb és legnagyobb kihívás a digitalizáció, hiszen mi vidéki hálózatot építettünk, ahol a helyiek még óvakodnak a digitális hálózatoktól – fogalmazott Vida József, a Takarékbank Zrt. elnök-vezérigazgatója a Világgazdaság Növekedés és digitalizáció - Befolyásos cégek, befolyásos döntéshozók című konferenciáján.
Károly Gábor
2018.05.31, 11:36
Megosztom a cikket
Ügyfeleink többségének, a vidéki embereknek a biztonság a legfontosabb, sokan még megnézik, ha nyitva van a bankfiókjuk, akkor megnyugszanak, hogy a pénzük biztonságban van – tette hozzá.
„Nem mi vagyunk a digitális zászlóhordozók, de mi is küzdünk a digitalizációval” – fogalmazott Vida József. Elmondta azt az áhított elvárást a bankokkal szemben, amely szerint
legyen alacsony a hitelkamat, és legyen magas a betét kamat.
„Ezt oldják meg a bankok, és akkor a világ szép lesz” – tette hozzá. Szerinte a közeljövőben stabilan, alacsony kamatokkal tudják folytatni a munkájukat. Kiemelte, hogy
a bankolási szokások jelentős átalakuláson mennek keresztül.
Vida József, a Takarékbank Zrt. elnök-vezérigazgatója Fotó: Kallus György
Egyre nagyobb teret hódítanak az internetes, digitális szolgáltatások és megoldások, miközben a lakosság jelentős része – főleg az idősebbek körében és vidéken – még idegenkednek az online bankolástól és ragaszkodnak a hagyományos fiókos ügyintézéshez.
A Takarék Csoport rohamos léptekkel erősíti jelenlétét a digitális bankolás terén, ugyanakkor a fentiek miatt egyszerre kell megfelelnie a modern kor piaci igényeinek és a hagyományos fogyasztói elvárásoknak.
Egy felmérésből kiderül, hogy a 15-30 év közti korosztály mennyire bízik a pénzügyi világban. Az adatok szerint a megkérdezettek 43 százaléka inkább megbízik a bankokban, míg 48 százalék nem bízik meg, illetve nem is érdekli. Pedig rájuk Vida József szerint mindenképpen oda kell figyelni, hiszen ez a generáció kezd el dolgozni, vág bele családalapításba, gyerekvállalásba.
Az MNB egyik tanulmányából kiderült, hogy „túlbankosodás” volt Magyarországon – több volt a bank és a bankfiók is, mint amire szükség volt. Ezért néhány bank megszűnt, bankfiókok zártak be. Ezek a fiókbezárások a vidéket is jelentősen érintették, ezeket a régiókat, a fehér foltokat a térképen be kell tölteni.
A munkaerőhiány a bankszektort sem kíméli
Elmondta azt is, hogy a munkaerőhiány begyűrűzött a vidéki fiókokba is: a szakképzett munkaerő átalakul és ügyintézőből tanácsadót képeznek.
Az idősebb korosztályok egyfajta szertartásként élik meg a bankolást, és továbbra is kizárólag a bankfiókban intézik a banki ügyeiket, míg a fiatalabbak egyre nagyobb hányada már okostelefonon intézi ügyeit.
A bankcsoportunk a vidéki emberek és az agrárium bankjaként került be a köztudatba, így felelősek vagyunk a vidék pénzügyi kultúrájáért
– fogalmazott a Takarékbank Zrt. elnök-vezérigazgatója. Szerinte
a bankszektor szerepe a vidékfejlesztésben elvitathatatlan.
Átalakulnak a hagyományos bankfiókok – hangsúlyozta Vida József. A bankcsoport úgynevezett smart pontjai olyan automatizált bankfiókok, amelyek nem igénylik ügyintéző jelenlétét, de így is komplex szolgáltatást tudnak nyújtani. Emellett a mobil bankfiókot említette – a nagybankok jövedelmezőségi okokból kivonulnak a kistelepülésekről, noha azok lakossága jobban igényli az ügyintéző jelenlétét, mint a digitálisan képzettebb nagyvárosi lakosság. Az ő igényeiket szolgálja a négy keréken gördülő bankfiókjuk – tette hozzá.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.