A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat, több száz cég érdeklődik a Zala Zone iránt – írja az autopro.hu portál szerdán.
MTI
2018.10.31, 10:36
Megosztom a cikket
Az első négy vevő már végzett is teszteket a pályán, háromszáz céggel folynak tárgyalások, legtöbben autóipari gyártók, beszállítók, telekommunikációs cégek – mondta el az online lapnak adott interjúban Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
A miniszter hangsúlyozta, a zalai pálya kiemelkedő komplexitásában és az önvezető technológiákban. A BMW Magyarország melletti döntésében is sokat nyomott a latban ez a világon egyedülálló járműipari fejlesztés.
A tesztpálya építésével kapcsolatban Palkovics László elmondta, az első fázist a következő hetekben, a teljes készültségű pályát pedig 2019 végén, 2020 elején tervezik átadni.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Fotó: MTI
A pálya rendkívül feszített menetrend szerint, gyors tempóban épül, az alapkőletétel mindössze másfél éve volt. Elkészült a nagysebességű kormányozhatósági pálya, a dinamikus útfelület, a két főépület. Telepítették az 5G kommunikációs rendszert, és elkészült a tesztváros első negyede – mondta a miniszter.
Hozzátette, most indul a tesztváros magasabb fokú kiépítése, a másfél kilométer hosszú autópálya-szakasz megépítése, épülnek a belső összekötő utak és az alacsony sebességű kormányozhatósági pálya, a fékfelület.
Az utolsó elem a nagy sebességű oválpálya, ahol óránként 200 kilométer neutrális kanyarsebességet lehet majd elérni.
A pályán minden körülményt és közlekedési helyzetet leképeztek, amellyel a közlekedés során a valóságban is találkozni lehet – mondta a miniszter.
A BMW-beruházásról szólva Palkovics László kiemelte, a kormány és Debrecen együttesen vállalta, hogy az autógyárnak megfelelő környezetet teremt. Meg kell építeni az utakat, vasúti pályát, felüljárókat, autópálya-lehajtót, iskolát, át kell alakítani a Debreceni Egyetem képzési szerkezetét. Fel kell készülni a munkaerő biztosítására, ehhez programokat kell indítani.
A miniszter szerint több mérnököt kell képezni, és felhívta a figyelmet arra, hogy míg 2012-ben a reáltudományokat tanuló diákok aránya 22 százalék volt, ez ma 29 százalék, míg az EU-átlag valahol a 24 százalék körül mozog.
A küszöbön a jövő
Csak idő kérdése és hamarosan elárasztják a világot az önvezető autók. A világ több pontján már komoly tesztelések zajlanak, ám a felkészültség – óriási meglepetésre – Hollandiában a legmagasabb.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.