Magyar gazdaság

Százmilliók zajvédelemre

A rendszeres mérések azt mutatják, hogy nem a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a leginkább zajjal terhelt térség a fővárosban.

Sehol nem éri el az egészségügyi és környezetvédelmi határértéket a repülésből származó zajterhelés a repülőtér környezetében található lakott területeken – erről Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelemért felelős igazgatója beszélt a Világgazdaságnak.

A rendszeres mérések azt mutatják, hogy nem a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a leginkább zajjal terhelt térség a fővárosban.

Bár megítélésük szerint a szomszédságban élők sokat profitálnak a repülőtér fejlődéséből, azzal is tisztában vannak, hogy a repülőgépek érzékenyen érintenek néhány lakossági csoportot, főképp a két futópálya meghosszabbított tengelyében található területeken.

Fotó: VG

A Budapest Airport minden évben elkészíti az előző évi légi forgalom alapján számított zajzónákat. A zajterhelés csökkentése érdekében a repülőgépeknek zajcsökkentő repülési eljárásokat kell követniük, ezenkívül pedig zajvédelmi beruházásokat is végeznek. Az egyik legjelentősebb ezek közül a repülőtéri hajtóműpróbázó létesítmény megépítése volt, amely csaknem egymillió euróból valósult meg. Idén tízéves az ablakszigetelési program is, amely mintegy ezer ingatlant érint.

Közülük csaknem 400 ingatlan tulajdonosa élt a lehetőséggel, a repülőtér erre a célra közel 200 millió forintot fordított. A program a zajövezetekben élők számára folyamatosan nyitott.

Annak kapcsán, hogy augusztusban változtak az indulási eljárások a budapesti reptéren, Szarvas Gábor úgy reagált, hogy nem történt jelentős változás a zajterhelés eloszlásában. „Természetesen folyamatosan figyelemmel kísérjük a hatásokat, indokolt esetben megvizsgáljuk a zajvédelmi program kiterjesztését új területek bevonásával” – fogalmazott.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

zajterhelés zajvédelem Szarvas Gábor Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Kapcsolódó cikkek