BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Wellnessrészleggel bővül két újabb budapesti fürdő

Új wellnessrészleggel bővülhet két évig tartó felújítása során a Király fürdő, amelyet a második fél évben zár be a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt., hogy a város ékességévé formálja a műemlék attrakciót. A fürdőüzemeltető cég a Széchenyi fürdőben is új wellnessrészleg kialakításán dolgozik, és a Gellért fürdő korszerűsítését is tervezi már – hangzott el a Magyar Beutaztatók Szövetségének (Mabeusz) évzáró-évadnyitó értekezlete után, ahol a tavalyi évben kiemelkedően jó partnernek bizonyuló szolgáltatókat díjazták az irodák munkatársai. Czinege Szilvia, a BGYH Zrt. értékesítési és marketingigazgatója a 2017-es év turisztikai attrakciójának választott műemlék fürdők képviseletében volt jelen, és beszélt az újabb, az eddigiekhez hasonlóan önerőből tervezett fejlesztésekről. Kiemelte, hogy 2011 óta folyamatosan nő a fürdők látogatószáma, tavaly már elérte a 4,5 milliót, méghozzá az évek óta tartó töretlen lendületű beruházások eredményeként. Tavaly Csillaghegyen új fürdőkomplexumot adtak át, és újra működik a Pesterzsébeti Jódos-Sós Gyógyfürdő és Strandfürdő, amelynek Európában egyedülállóan hatásos és különleges gyógyvize van. Jávorkai Péter, a Skal International Hungary Egyesület elnöke a Mabeusz rendezvényén hangsúlyozta, hogy a magyar turizmusban rekordév rekordévet követ, aminek megvannak a maga kihívásai, de a szépségei is, az utóbbi leginkább a bevételi oldalon – tette hozzá.

Az előzetes statisztikák azt mutatják, hogy a tavalyi is rekordév lesz, nem szakadt meg a hosszú ideje tartó két számjegyű növekedés a beutaztatásban és a belföldi turizmusban sem. A hagyományos európai piacokról és a Délkelet-Ázsiából, az Egyesült Államokból és Kínából érkező turisták száma egyaránt folyamatosan és jelentősen bővül. Ehhez új és a megbízhatóan jól működő régi, sikeres attrakciók egyaránt kellenek. Tavaly a fürdők, idén a dunai hajókázás lett a beutaztató irodák díjazottja, azon belül is a 29 éve egyetlen járművel alapított Legenda Kft. A társaság négy saját hajóval napi 17 járatindulással üzemeltet városnéző és vacsorahajózást, egyetlen vendégreklamáció nélkül. A különleges kéréseket rugalmasan teljesítő, gyorsan reagáló legjobb piaci partnerek közé a beutaztatók beválasztották a Hotel Continental Budapestet és a Spoon étteremhajót is.

Tavaly óta markáns nemzetközi turisztikai kampányok is támogatják a vendégforgalom növekedését, amelynek ütemét kapacitás- és szolgáltatásbővítő fejlesztésekkel és utánpótlásképzéssel egyaránt segíteni kell. Munkaerőhiánnyal az ágazat összes szegmensében küzdenek ma már – jelezték a piaci szereplők, hozzátéve, hogy az üzemeltetés súlyos probléma, a szakmai képzéssel minden fórumon foglalkozni kell. Az új vezetőséggel tovább működő Mabeusz az idei évet a szakmai együttműködések és a közös szakmai lobbi rekordéveként szeretné elkönyvelni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.