Új wellnessrészleggel bővülhet két évig tartó felújítása során a Király fürdő, amelyet a második fél évben zár be a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt., hogy a város ékességévé formálja a műemlék attrakciót. A fürdőüzemeltető cég a Széchenyi fürdőben is új wellnessrészleg kialakításán dolgozik, és a Gellért fürdő korszerűsítését is tervezi már – hangzott el a Magyar Beutaztatók Szövetségének (Mabeusz) évzáró-évadnyitó értekezlete után, ahol a tavalyi évben kiemelkedően jó partnernek bizonyuló szolgáltatókat díjazták az irodák munkatársai. Czinege Szilvia, a BGYH Zrt. értékesítési és marketingigazgatója a 2017-es év turisztikai attrakciójának választott műemlék fürdők képviseletében volt jelen, és beszélt az újabb, az eddigiekhez hasonlóan önerőből tervezett fejlesztésekről. Kiemelte, hogy 2011 óta folyamatosan nő a fürdők látogatószáma, tavaly már elérte a 4,5 milliót, méghozzá az évek óta tartó töretlen lendületű beruházások eredményeként. Tavaly Csillaghegyen új fürdőkomplexumot adtak át, és újra működik a Pesterzsébeti Jódos-Sós Gyógyfürdő és Strandfürdő, amelynek Európában egyedülállóan hatásos és különleges gyógyvize van. Jávorkai Péter, a Skal International Hungary Egyesület elnöke a Mabeusz rendezvényén hangsúlyozta, hogy a magyar turizmusban rekordév rekordévet követ, aminek megvannak a maga kihívásai, de a szépségei is, az utóbbi leginkább a bevételi oldalon – tette hozzá.
Az előzetes statisztikák azt mutatják, hogy a tavalyi is rekordév lesz, nem szakadt meg a hosszú ideje tartó két számjegyű növekedés a beutaztatásban és a belföldi turizmusban sem. A hagyományos európai piacokról és a Délkelet-Ázsiából, az Egyesült Államokból és Kínából érkező turisták száma egyaránt folyamatosan és jelentősen bővül. Ehhez új és a megbízhatóan jól működő régi, sikeres attrakciók egyaránt kellenek. Tavaly a fürdők, idén a dunai hajókázás lett a beutaztató irodák díjazottja, azon belül is a 29 éve egyetlen járművel alapított Legenda Kft. A társaság négy saját hajóval napi 17 járatindulással üzemeltet városnéző és vacsorahajózást, egyetlen vendégreklamáció nélkül. A különleges kéréseket rugalmasan teljesítő, gyorsan reagáló legjobb piaci partnerek közé a beutaztatók beválasztották a Hotel Continental Budapestet és a Spoon étteremhajót is.
Tavaly óta markáns nemzetközi turisztikai kampányok is támogatják a vendégforgalom növekedését, amelynek ütemét kapacitás- és szolgáltatásbővítő fejlesztésekkel és utánpótlásképzéssel egyaránt segíteni kell. Munkaerőhiánnyal az ágazat összes szegmensében küzdenek ma már – jelezték a piaci szereplők, hozzátéve, hogy az üzemeltetés súlyos probléma, a szakmai képzéssel minden fórumon foglalkozni kell. Az új vezetőséggel tovább működő Mabeusz az idei évet a szakmai együttműködések és a közös szakmai lobbi rekordéveként szeretné elkönyvelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.