Korszerűsödik a nyugati régió közlekedési hálózata
Három éven belül kiépül a Szombathely–Körmend–Zalaegerszeg és az M7-es autópálya közötti új közúti kapcsolat, a kivitelezés már zajlik – jelentette ki Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Az M86-os Körmend és Szombathely közötti szakaszának már elkezdődött az építése, és az M76-os Zalaegerszeg és Körmend közötti szakaszáé is. Hamarosan elkezdik négysávosra bővíteni a 8-as főutat Litér és Füred között. A projekthez kapcsolódóan Veszprémben összekötik a 8-as és a 82-es utat. Az államtitkár felhívta a figyelmet, hogy a kormány már döntött a 13-as és 81-es út négysávúsításáról Komárom és Székesfehérvár között, ami részben tehermentesítené az M1-es és az M7-es autópályát.
Nemrég fejeződött be egy 106 milliárd forintos komplex útfelújítási program, ennek keretében 1500 kilométeren újult meg a közúthálózat az ország minden szegletében – fejtette ki Mosóczi László. Ebből a programból kimaradt egy 16,4 milliárd forintos csomag, amelyre az idén kerül sor, és amelynek részleteiről a következő kormányülésen dönthetnek. Az államtitkár hozzáfűzte: a forrás rendelkezésre áll, a tervek megvannak, a kivitelezés pedig még ebben az évben be is fejeződhet. A Magyar falu program keretében még az idén 50 milliárd forintot fordítanak mellékutak és helyi utak felújítására, jövőre újabb 50 milliárdot. Évente 320 milliárd forintot biztosít a kormány az autópálya-építési program folytatására, az államtitkár szerint ez az az összeg, amennyit a magyar költségvetés elbír, és amelyre az építőipari kapacitás is rendelkezésre áll. A főváros és a megyeszékhelyek között 120–160, a megyeszékhelyek között pedig 100–120 kilométeres óránkénti sebességre kell gyorsítani a vasúti közlekedést, valamint a HÉV-vonalakat is fel kell újítani, a szerelvényeket le kell cserélni.

