A Nielsen piackutató kiskereskedelmi felmérése alapján a hazai ásványvízpiac az eladott palackadatok szerint 4,5 százalékkal nőtt tavaly. A Magyarvíz Kft. 103,4 millió darab értékesítésével 9,8 százalékos növekedést ért el 2017-hez képest, amely eredményt elsősorban a Primavera 13,6 és a zászlóshajó Mizse palackok 10,9 százalékos eladásnövekedései adták.
Tavaly a literben számolt, átlagos ásványvízpiac-növekedés 3,3 százalék volt, a Magyarvíz ennek háromszorosát érte el (ebből a Mizse 11,4, a Primavera pedig 14,8 százalékot bővült) 2017-hez mérten
– derült ki az erről szóló sajtóközleményből.
A Magyarvíz Kft. saját adatai szerint tavaly 249,2 millió palackot értékesítettek, amiből csak a Mizse 115,2 millió darabot. Ez összesen 13,6 százalékkal volt több, mint a megelőző évben. A márkák között a Mizse ezüstérmes lett a hazai ásványvízpiacon. A társaság tavaly év végére összesen 8,878 milliárd forint nettó árbevételt könyvelt el, ami a terveiknek megfelelően 21 százalék volt, mint az előző év során.
A tavalyi évünk rendkívül jól zárult: az ásványvízpiacon első lett a Magyarvíz, amit literben vizsgálva az ásványvíz szövetség mérései is igazoltak. Úgy vélem, hosszú évek elkötelezett és kitartó munkájának köszönhetően válhattunk piacvezetővé, amelyre eddig pusztán egy-egy hónapban vagy negyedévben lehettünk büszkék
– mondta Balog Zoltán, a társaság kereskedelmi igazgatója. A saját palackeladási adataikat említve hozzátette: vezető pozíciójukat az idei első két hónapban is megerősítették, mely szerint januárban 14, februárban pedig várakozáson felül, 17 százalékkal teljesítették túl az előző év azonos időszakában elért értékesítésüket.