Magyar gazdaság

Trónfosztás a hazai ásványvízpiacon

A Nielsen piackutató adatai szerint átvette a piacvezető szerepet a Mizse forgalmazója.

A Nielsen piackutató kiskereskedelmi felmérése alapján a hazai ásványvízpiac az eladott palackadatok szerint 4,5 százalékkal nőtt tavaly. A Magyarvíz Kft. 103,4 millió darab értékesítésével 9,8 százalékos növekedést ért el 2017-hez képest, amely eredményt elsősorban a Primavera 13,6 és a zászlóshajó Mizse palackok 10,9 százalékos eladásnövekedései adták.

Tavaly a literben számolt, átlagos ásványvízpiac-növekedés 3,3 százalék volt, a Magyarvíz ennek háromszorosát érte el (ebből a Mizse 11,4, a Primavera pedig 14,8 százalékot bővült) 2017-hez mérten

– derült ki az erről szóló sajtóközleményből.

Képünk illusztráció
Fotó: AFP

A Magyarvíz Kft. saját adatai szerint tavaly 249,2 millió palackot értékesítettek, amiből csak a Mizse 115,2 millió darabot. Ez összesen 13,6 százalékkal volt több, mint a megelőző évben. A márkák között a Mizse ezüstérmes lett a hazai ásványvízpiacon. A társaság tavaly év végére összesen 8,878 milliárd forint nettó árbevételt könyvelt el, ami a terveiknek megfelelően 21 százalék volt, mint az előző év során.

A tavalyi évünk rendkívül jól zárult: az ásványvízpiacon első lett a Magyarvíz, amit literben vizsgálva az ásványvíz szövetség mérései is igazoltak. Úgy vélem, hosszú évek elkötelezett és kitartó munkájának köszönhetően válhattunk piacvezetővé, amelyre eddig pusztán egy-egy hónapban vagy negyedévben lehettünk büszkék

– mondta Balog Zoltán, a társaság kereskedelmi igazgatója. A saját palackeladási adataikat említve hozzátette: vezető pozíciójukat az idei első két hónapban is megerősítették, mely szerint januárban 14, februárban pedig várakozáson felül, 17 százalékkal teljesítették túl az előző év azonos időszakában elért értékesítésüket.

ásványvíz Mizse
Kapcsolódó cikkek