Tavaly a magyar vásárlók több mint 38 millió alkalommal rendeltek online áruházakban. Bár évről évre nő az egy vásárlóra jutó online rendelési gyakoriság, egyre tapasztaltabbak, rutinosabbak vagyunk, fizetéskor még mindig a készpénz dominál – derül ki a GKI Digital és az Árukereső közös felméréséből. A mintegy 3200 – magyar nyelvű, forintban árazó – webáruház bevonásával készült elemzés adatai szerint továbbra is a készpénz a legnépszerűbb fizetési eszköz a magyar online vásárlók körében.
A webáruházak által kínált fizetési megoldások közül az online vásárlók 84 százaléka leginkább utánvéttel, készpénzben szeret fizetni, ennek következtében a magyar online kiskereskedelmi piacon továbbra is nagyon magas, több mint 74 százalékos az utólagos fizetések aránya. Átvételkor – az egyre többször elérhető bankkártyás fizetési lehetőség ellenére – továbbra is a készpénzes tranzakciók dominálnak mind a személyesen átvett, mind a házhoz szállított termékek esetében. Összességében az online rendelések 55 százaléka készpénzes. A két leggyakrabban elérhető fizetési opció az utánvétes fizetés és a banki átutalás. Ezek mellett egyre gyakrabban találkozhatunk online bankkártyás fizetési lehetőséggel is, ami már a webáruházak 63 százalékánál elérhető. A vásárlók körében is egyre népszerűbb az online kártyahasználat: a tranzakciók aránya 2018-ban elérte a 20 százalékot, ami 5 százalékos bővülés az egy évvel korábbi szinthez képest. A bankkártyás fizetések terjedését azonban nehezíti, hogy elfogadói oldalon az e-kereskedők sokszor halogatják a bevezetést az általuk magasnak tartott jutalékok miatt.
A bankkártya-elfogadás mellett terjednek az online igényelhető-indítható hitelek is. 2019-ben csaknem 200 hazai webáruház tervezi az áruhiteles fizetés bevezetését. 2018-ban a magyar online vásárlók a rendelések 1,3 százalékánál igényeltek online áruhitelt. Ez az arány a nagyobb műszaki áruházak esetében már tavaly is elérte 3-3,5 százalék körüli szintet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.