Jövőre várhatóan nem nő tovább az újautó-eladások száma, stagnálás vagy enyhe visszaesés jöhet – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. A járművek által kibocsátott szén-dioxid mennyiségének uniós előírás szerinti csökkentése miatt januártól jelentős drágulásra van kilátás, Gablini szerint ezért sokan előrehozzák az autóvásárlást. Elképzelhető, hogy az éves megrendelések 28-30 százaléka az idei negyedik negyedévre esik, ez az arány a jövő január–márciusi időszakban 20 százalékra eshet vissza. A Gémosz elnöke hangsúlyozta: a statisztikákban nem a szerződéskötések, hanem a forgalomba helyezések szerepelnek, a hosszú szállítási határidők miatt pedig az idén, még a régi árakon vásárolt gépkocsikat csak 2020 elején vehetik birtokba a tulajdonosok. Gablini szerint számottevő kedvezményekkel párosuló készlettisztítás figyelhető meg a gyártóknál, hiszen olyan új autók állnak a raktárakban, amelyeknek egy részét januártól nem lehet forgalomba helyezni.
A Családbarát gépkocsivásárlási program július 1-jei kezdete óta
16 580 igénylést adtak be a nagycsaládosok a Magyar Államkincstárhoz (MÁK). Mostanáig 9887 támogatásra jogosító határozat született, a márkakereskedők 1940 értékesítés után nyújtották be a dokumentumokat a MÁK-hoz, 1078 esetben pedig már a támogatási összeg is megérkezett. A Gémosz első embere lapunknak felvázolta: előzetesen 15–17 ezer igénylésre számítottak, alábecsülték a program iránti keresletet. Ezzel szemben három év alatt elérheti vagy meg is haladhatja a 30 ezret a nagycsaládosoknak kedvezménnyel értékesített új
autók száma. Kifejtette, hogy a legtöbben a Dacia Lodgy típust keresik, de az Opel, a Peugeot, a Citroen és a Volkswagen hétszemélyes modelljei is népszerűek. A program keretében vásárolt járművek csaknem 80 százaléka a 4,5–6, illetve 6,5–8 millió forintos kategóriából kerül ki.
Az újautó-eladások száma ötödik éve emelkedik, a Gémosz felmérése szerint 2017 és 2019 között 38 százalékkal futott fel az értékesítés. Eközben a szalonok száma csak
1 százalékkal nőtt, és olyan új márkák is megjelentek, mint a Bentley és a Tesla. A Suzuki bővített legjobban, megelőzve a Daciát és a Renault-t. A nyári állapotokat tükröző adatok szerint az országban 696 szalonban folyik újautó-értékesítés, a márkakereskedések pedig 232 tulajdonoshoz tartoznak, az utóbbi mutató 2011 óta csökken. Egyre több hálózat kerül magánbefektetői csoportokhoz, így vette át a Peugeot-t és a Citroent az Emil Frey, a Nissant pedig a Grand Autó, de hasonló sorsra juthat az Opel és a Ford regionális hálózata is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.