Bár az emberek 75 százaléka rendszeresen vásárol a közelében található kis boltokban, az árak és a korlátozott választék miatt részesítik sokan előnyben a távolabbi, nagyobb üzleteket – derül ki az egymás közelében élők közösséggé szerveződését segítő alkalmazás, a Miutcánk által készített kutatásból, amelyet az MTI idéz. A Miutcánk október elején csaknem 850 felhasználó bevonásával készítette el reprezentatív felmérését. A vizsgálat kapcsolódott az alkalmazás #helybenveszem kampányához, amelynek célja, hogy ösztönözze a helyi boltokban történő vásárlást a fenntarthatóságra és a helyi közösségekre gyakorolt pozitív hatása miatt.
A felmérésben a válaszadók 60 százaléka sorolta a kisboltok hátrányai közé, hogy viszonylag drágák, és mintegy 50 százalékuk azt, hogy a kisebb boltokban nem lehet egyszerre elintézni a nagyobb bevásárlást. A válaszadók a közeli kisebb boltok előnyei között főként kényelmi szempontokat említettek, 30 százalék emelte ki, hogy ha ott vásárol, akkor nem kell autóba ülnie. A felmérésben részt vevők 20 százaléka a helyi vállalkozások támogatását is érvként jelölte meg a közeli kis boltokban történő vásárlás mellett. A vizsgálat szerint az emberek csaknem 95 százaléka kíváncsi arra, hogy milyen kisebb üzlet vagy piac található a közvetlen közelében.
A válaszadók
20
százaléka a helyi cégeket is támogatná
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.