BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Órákat töltünk a közösségi oldalakon

Sok időt töltünk a közösségi médiával, de nem tartjuk magunkat függőnek. A Facebook hanyatlik a fiatalabbak körében, helyette jönnek fel az újabb közösségimédia-platformok.

A 14–19 éves korosztály legkedveltebb platformja a You­­Tube, ezt követi az In­stag­ram és a Facebook – derül ki az ArvaliCom kommunikációs ügynökség 1128 fős Nagy közösségimédia-kutatásából, amelyben a közösségimédia-csatornák népszerűségét és az egyes korosztályok használati szokásait vizsgálta. A 20–40 éveseknél, valamint a 41 év felettieknél már kicsit más a helyzet, ők leginkább Facebook-felhasználónak vallják magukat, a YouTube csak a második helyre csúszik, az Instagramot pedig a kitöltők kis százaléka használja első helyen, ám hamarosan leelőzheti a Facebookot. A kutatócég megjegyezte, hogy az adatokat torzíthatja kicsit az is, hogy a kitöltők többsége a Facebookról érkezett.

– Ha a 14 év alattiakat is megkérdeztük volna, a TikTok lényegesen előkelőbb helyen állna – vélte Karvalics Attila, az ArvaliCom ügyvezetője. Becslése szerint már több mint 800 ezer fiatal használja hazánkban a platformot.

A 2015-ös kutatás szerint a válaszadók 75 százaléka akár egynél több órát is eltöltött a Facebookon. Korcsoportonként nézve a 41 év felettiek 2015-ben kifejezetten –„fészbukozni” ültek le a gép elé, és ők voltak azok, akik egy órát vagy még többet eltöltöttek ott (45 százalék), míg a 40 év alattiaknak csupán a 30 százaléka szánt alkalmanként ennyi időt a platformra. Ezzel szemben az idei kutatás azt mutatja, hogy a fiatal válaszadók többsége (70 százalék) naponta három óránál többet is eltölt a Facebookon, a maradék 30 százalék pedig csak napi néhány percet, legfeljebb egy órát szán erre. A 41 év felettiek többet lógnak a legismertebb közösségi platformon, mint 2015-ben, a többség (75 százalék) mára már napi két-három órát, míg a válaszadók 25 százaléka csak fél órát. A 24–40 éves korosztály 60 százaléka is naponta átlagosan két-három órát facebookozik.

A hirdetésekhez való viszonyunk jócskán megváltozott. Míg 2015-ben csak 48 százalék, most már a válaszadók 65 százaléka véli úgy, hogy zavaróan sok hirdetés van a közösségi médiában, korábban 39 százalék szerint nem volt vészes, most már csak 25 százalék véli így, és csak 10 százalékukat nem zavarja a sok hirdetés.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.