Magyar gazdaság

Tovább írják a rekordokat

Töretlenül nő a budapesti fürdők forgalma, ráadásul az első három negyedév 12 százalékos vendégszám-emelkedését is megfejelte az október, amikor húsz százalékkal több napijegyet adtak el, mint egy éve.

Mintegy 12 százalékkal több, csaknem 3,9 millió vendéget fogadtak a budapesti fürdők és strandok az első három negyedévben. Az újonnan nyitott egységeknek köszönhetően 19 százalékkal növelték bevételeiket a tavalyi, rekordokat elérő bázishoz képest is a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) intézményei, több mint 14 milliárd forint bevételt értek el – válaszolt a Világgazdaság kérdésére a BGYH értékesítési és marketingigazgatója, Czinege Szilvia. Tájékoztatása szerint az első kilenc hónapban a vendégek száma kimutathatóan 341 ezerrel nőtt a fürdőfelújítások révén, amelyekre a vállalat az elmúlt öt évben 13,6 milliárdot költött folyó áron, és további hárommilliárdot szán jövőre, amikor felújítja a Király fürdőt.

Kimagasló eredményt ért el a nyár közepére elkészült Pesterzsébeti fürdő, és nagyon jól sikerült a piaci bevezetése, mindössze két és fél hónap alatt csaknem 80 ezer vendég kereste fel. Ugyancsak remekel a tavaly már egész évben üzemelő, kibővült csillaghegyi strand és fürdő, amelyet az idén csaknem 200 ezren kerestek fel, vagyis négyszer annyian, mint a tavalyi azonos időszakban. A pesterzsébeti létesítmény gyógyfürdő-minősítést szerzett, akárcsak a korszerűsített és a nagyközönség számára ismét megnyitott Dagály, amelynek azonban elnyújtottabban, a nyár végére futott fel a forgalma, amikor ott is elindultak az OEP által támogatott kezelések – közölte Czinege Szilvia.

A történelmi műemlék egységek közül változatlanul a Széchenyi fürdő a leglátogatottabb, és az utóbbi évek rendkívüli növekedése után is tovább nő a népszerűsége: a turisták által is kedvelt városligeti létesítmény forgalma az idén január és szeptember között több mint 9 százalékkal nőtt.

Meglepetést hozott az október, amikor az állandóan nyitva tartó fürdőkben majdnem 20 százalékkal több napijegyes vendéget fogadtak, mint tavaly. A margitszigeti Palatinus forgalma is tovább nőtt, 14 százalékkal erősödött a felújításnak is köszönhetően, a Paskál is megtartotta a nyitás után berobbant forgalmát. Az értékesítési igazgató elmondta, hogy 2018-ig minden évben egy héten át mérték a turistaforgalmat, és az adott hét statisztikáját vették alapul. Most áttértek egy új mérésre: minden jegy eladásához tartozik egy lekérdezés, hogy honnan érkezett a vendég. Megtudták, hogy a Gellért és a Széchenyi napijegyes vendégeinek 90 százaléka turista, a Király fürdőben pedig hétvégenként 50-ről 60 százalékra nőtt a külföldiek aránya. A fürdőegységektől érkező, első teljes körű lekérdezést a napokban összesítik, pontos információkkal segítve a további marketingmunkát.

Fiatalodott az átlagvendég

A budapesti gyógyfürdők és strandok látogatóinak korösszetétele, az úgynevezett korfa egészséges szerkezetű. Vége a hatvan felettiek egyeduralmának, számottevően csökkent a vendégkör átlagéletkora. | vg

 

Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
Ezek is érdekelhetik