Magyar gazdaság

Állta a sarat az év végi rohamban a posta

A belföldi csomagok csaknem 98 százalékát a vállalt időgaranciát betartva juttatta célba a karácsonyi csomagszezonban a Magyar Posta.

A tavalyi negyedik negyedév az első összesítések szerint az előzetes várakozásoknak megfelelően két számjegyű növekedést hozott a 2018. október–decemberi időszakhoz képest a csomag- és árutartalmú küldemények piacán, így ebből a szempontból 2019 sem volt trendforduló a karácsonyi szezonban – közölték a Világgazdaság érdeklődésére a Magyar Posta Zrt. kommunikációs osztályán. Kiemelték, hogy

a múlt évben a legnagyobb terhelés a novemberi Black Friday és a karácsony közötti időszakra esett. A legerősebb nap december 17. volt, amikor a csomag- és csomag jellegű küldemények mennyisége meghaladta a 250 ezer darabot.

A megemelkedett terhelés idején a postai rendszerek és a munkatársak jól vizsgáztak: a Magyar Posta a belföldi csomagok esetében csaknem 98 százalékos eredménnyel teljesítette az általános szerződési feltételekben vállalt időgaranciákat.

Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Bár harmincezer dolgozóval a Magyar Posta a MÁV után a második legnagyobb hazai munkáltató, az év végére jellemző kereskedelmiforgalom-növekedés természetes velejárója a logisztikai feladatok és a munkaerőigény növekedése. Ennek kapcsán a társaságnál közölték, hogy

a piaci gyakorlatnak megfelelően ezúttal is több forrásból kezelték a helyzetet.

A posta ilyenkor megerősíti a saját létszámát, túlórát alkalmaz, kölcsönzött munkaerőt vesz igénybe, és alvállalkozókat is bevon.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Black Friday karácsony kézbesítés csomag Magyar Posta
Kapcsolódó cikkek