BUX 40,065.68
+1.66%
BUMIX 3,810.9
+0.42%
CETOP20 1,860.46
0.00%
OTP 8,580
+2.14%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.43%
0.00%
ZWACK 18,300
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+0.32%
RABA 1,090
-3.54%
0.00%
+0.45%
0.00%
0.00%
OPUS 174.8
+0.69%
+4.89%
0.00%
0.00%
+2.04%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,966
+1.37%
-1.38%
ALTEO 2,350
+2.62%
0.00%
0.00%
EHEP 1,300
-5.11%
0.00%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.89%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.63%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,280
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Erősödik az állami bormarketing-tevékenység

A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el.

Ez év elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing állami feladatait látja el – áll az Agrárminisztérium közleményében.

A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat – melyek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is – az Agrárminisztérium irányítása alatt működő AMC-hez delegálja.

Az MTÜ a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el. Ezzel a lépéssel a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak az országba látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához.

Fotó: KISBENEDEK ATTILA / AFP

Az MTÜ 2020-tól a változás eredményeként célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön.

Az MTÜ célja mindezek mellett a kialakított eszköztár – több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek stb. – további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.

A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek