BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reggeli a Tiffanynál, ebéd a Vuittonnál

Követve jó néhány riválisát, a Louis Vuitton is belépett a vendéglátás piacára: Oszakában, Japánban nyitotta meg első kávézóját, a Le Café V-t. Megnéztük, hogy melyek azok a luxusmárkák, amelyek már megtették ezt a lépést, és miért döntöttek így.

Az elmúlt néhány évben egyre több luxusmárka kacsingatott a divatiparon túlra, és kezdett tevékenykedni a vendéglátás területén, jellemzően nagyvárosokban nyitva éttermet vagy kávézót. Az utóbbi csapathoz csatlakozott most a Louis Vuitton: hamarosan megnyitja Le Café V elnevezésű kávézóját Japánban, Oszakában. A tetőteraszos, valójában étteremként funkcionáló vendéglátóhely a Louis Vuitton nemrég felépített Osaka Midosuji butikáruházában található, a négyemeletes divatház is a közeljövőben fogadja majd első vásárlóit.

A kávézót a híres japán séf, Szuga Joszuke közreműködésével tervezte meg a luxuscég, a menüt maga a sztárséf állítja össze. Egy titkos ajtón keresztül az igazi különlegességre vágyók a Sugalabo V nevű étterembe juthatnak – az exkluzív étterem vezetője természetesen maga Szuga, és érdekessége a helynek, hogy egy időben csak néhány vendéget fogadnak majd, csakúgy, mint a Tokióban már működő Sugalabo étteremben.

Bár az utóbbi időben egyre többször olvashattuk a hírekben, hogy újabb divatház merészkedik a fő profilján túlra, a jelenség korántsem új keletű. Mindez része annak a koncepciónak, amely szerint a luxusdivatipar nem csak a ruhákról és a kiegészítőkről szól, sokkal inkább – divatos szóval – életérzést akarnak eladni a vásárlóknak, nem kis hangsúlyt helyezve a vevők új generációjára, főleg az ezredforduló táján születettekre.

Az elsők egyike az amerikai Ralph Lauren divatház volt, első éttermét, az RL-t, még a múlt évezredben nyitotta meg Chicago híres Michigan Avenue-ján. Azóta New Yorkban, Párizsban és Londonban is jelen van az étterembizniszben.

A Gucci nem adja alább a legfelső kategóriánál más területeken sem: a firenzei Gucci Osteria tavaly novemberben, mindössze egy évvel a megnyitása után Michelin-csillagot kapott.

Aki pedig a híres film után arról álmodozik, hogy a Tiffanynál reggelizzen (a Truman Capote regényéből Audrey Hepburn főszereplésével a hatvanas évek elején készült film magyar címe, akárcsak a Capote-regényé, Álom luxuskivitelben volt, angolul Breakfast at Tiffany’s címmel ismert), az pár éve már megteheti. New Yorkban, az Ötödik sugárúton nyílt meg a Blue Box Cafe, és a jellegzetes Tiffany-kék színben pompázó kávézók azóta Hongkongban és Sanghajban is feltűntek. Első európai nyitására pedig a hírek szerint még ebben a hónapban sor kerül, Londonban, a Harrods áruházban várják majd a vendégeket, ahol minden fogást természetesen a Tiffany porcelánkészleteiben szolgálnak fel.

Az olasz Prada megjelenése az ételbizniszben 2015-re nyúlik vissza, ekkor vásárolta be magát többségi tulajdonosként a milánói Pasticceria Marchesi pékségbe, amely 1824 óta működik, és a helyiek ikonikus üzlete. Akárcsak a Prada jó néhány divatcikke, a sütemények és a csokoládék is igazi kézműves termékek. A Pasticceria Marchesinek összesen három üzlete van Olaszországban, és nemrég nyitott egyet a londoni Mayfairben is.

A Prada egyébként nem csak a vendéglátás irányába mozdult el: a Fondazione Prada csaknem húsz éve szolgálja a művészetkedvelőket kiállítások és filmfesztiválok szervezésével, az alapítvány 2015-ben megnyitotta saját múzeumát is, szintén Milánóban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.