A személygépjárművek forgalomba helyezésének márciusi és első negyedéves esését sokan a koronavírusnak tulajdonították, de a statisztika alakulásában még nem ez játszott szerepet – hívta fel a Világgazdaság figyelmét a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. Mint Gablini Gábor elmondta, a forgalomba helyezés csupán azt mutatja meg, hogy az adott hónapban hány olyan autó került ki a szalonokból, amelyet felkészítettek a közlekedésre, és a vételárát is kifizették. Vagyis az adatok nem a jelenlegi, hanem a jóval korábbi értékesítést tükrözik, az elnyúlt szállítási idők miatt akár a több hónappal korábbiakat is, amikor a világjárványnak még nyoma sem volt. A mostani markáns – negyedéves bázison 4,9, a havin 14,3 százalékos – mínusz sokkal inkább az előző évi túlzott forgalomba helyezésekből fakad. Tavaly ugyanis a gyártók az idei januártól szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt igyekeztek minél több autót az utakra engedni, e célból a márkakereskedések sokszor a saját nevükre vették a járműveket. Most az emiatt megugrott 2019-es kereslet korrekciója látszik.