BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szolgáltatók: nem sok vizet zavar az ingyenparkolás

Nem érinti a forgalmat a várakozási díjak átmeneti felfüggesztése – erről Sáreczky Richárd, a Mol Limo ügyvezetője nyilatkozott a Világgazdaságnak. Szerinte a kijárási korlátozás nagyobb hatással van az autózásra, így az autómegosztó cégek működésére is. Eddig sem feltétlenül a parkolási díj riasztotta el a budapestieket a saját jármű használatától. „Felhasználóink jellemzően nem rendelkeznek saját autóval, és a mostani gazdasági helyzetben nem is valószínű, hogy ez változik, hiszen egy saját jármű fenntartása még mindig drágább, mint a közösségi autó használata.” A Mol Limo egyelőre állja a sarat a koronavírussal szemben: a szolgáltatásnak tavaly év végén több mint 53 ezer regisztrált ügyfele volt, ma már mintegy 60 ezer. Sáreczky Richárd üzleti titokra hivatkozva pontos adatok helyett annyit mondott el, hogy a 2019-es és a 2020-as első negyedéves statisztikák összevetése szerint nő a közösségi autózás népszerűsége, a forgalom a krízis ellenére is jelentősen emelkedett. A társaság ügyfelei átlagosan öt kilométert tesznek meg egy autóval, amelyet 25 percig bérelnek. Tavaly a közösségi autókat leginkább munkába járáshoz és hétvégi kirándulásokhoz vették igénybe. A járványhelyzetnek, valamint a társas érintkezések minimalizálásának betudhatóan már bevásárlásoknál is gyakori az autómegosztás. A Mol Limo negyven embert foglalkoztat, akiknek a munkájára teljes egészében szükség van. Ezt a szigorú higiéniás előírások is indokolják. Az ügyfélszolgálat home office-ban dolgozik, a szociálisan rászorulók ellátásában a flotta operátorai a fővárosban is segítenek.

A GreenGo sem számít a kereslet változására a közeljövőben az ingyenparkolás miatt. A cég azt írta a Világgazdaságnak, hogy az idén egy átlagos út a koronavírus megjelenése előtt a korábbiak szerint alakult, a bérlési idő 30–35 perc, a megtett távolság 7–8 kilométer volt. A járvány első hetében az átlagos idő 1–2 perccel nőtt, majd visszaállt a megszokott szintre. „Emelkedett a heti regisztrációk száma is, holott nem futtattunk kampányt” – közölték. A 25 fős GreenGo részletes pénzügyi adatokat későbbre ígért, de kiemelte, hogy az idén a múlt évinél kisebb bevételre számít a járványintézkedések következtében.

A Wallis csoporthoz tartozó Share Now a jelenlegi használati szokások ismeretében nem tart kedvezőtlen változásoktól az ingyenparkolás miatt. „A járvány kirobbanásáig folyamatos növekedést tapasztaltunk, a városi forgalom csökkenéséhez képest a mi tevékenységünk esése lényegesen enyhébb, ami a szolgáltatás iránti jelentős érdeklődést jelzi.” A cég 15 dolgozót alkalmaz, de a létszámot a tevékenysége bővülésével folyamatosan fejleszteni kívánja.

A Mol Limónak

60

ezer regisztrált ügyfele van

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.