Nem érinti a forgalmat a várakozási díjak átmeneti felfüggesztése – erről Sáreczky Richárd, a Mol Limo ügyvezetője nyilatkozott a Világgazdaságnak. Szerinte a kijárási korlátozás nagyobb hatással van az autózásra, így az autómegosztó cégek működésére is. Eddig sem feltétlenül a parkolási díj riasztotta el a budapestieket a saját jármű használatától. „Felhasználóink jellemzően nem rendelkeznek saját autóval, és a mostani gazdasági helyzetben nem is valószínű, hogy ez változik, hiszen egy saját jármű fenntartása még mindig drágább, mint a közösségi autó használata.” A Mol Limo egyelőre állja a sarat a koronavírussal szemben: a szolgáltatásnak tavaly év végén több mint 53 ezer regisztrált ügyfele volt, ma már mintegy 60 ezer. Sáreczky Richárd üzleti titokra hivatkozva pontos adatok helyett annyit mondott el, hogy a 2019-es és a 2020-as első negyedéves statisztikák összevetése szerint nő a közösségi autózás népszerűsége, a forgalom a krízis ellenére is jelentősen emelkedett. A társaság ügyfelei átlagosan öt kilométert tesznek meg egy autóval, amelyet 25 percig bérelnek. Tavaly a közösségi autókat leginkább munkába járáshoz és hétvégi kirándulásokhoz vették igénybe. A járványhelyzetnek, valamint a társas érintkezések minimalizálásának betudhatóan már bevásárlásoknál is gyakori az autómegosztás. A Mol Limo negyven embert foglalkoztat, akiknek a munkájára teljes egészében szükség van. Ezt a szigorú higiéniás előírások is indokolják. Az ügyfélszolgálat home office-ban dolgozik, a szociálisan rászorulók ellátásában a flotta operátorai a fővárosban is segítenek.
A GreenGo sem számít a kereslet változására a közeljövőben az ingyenparkolás miatt. A cég azt írta a Világgazdaságnak, hogy az idén egy átlagos út a koronavírus megjelenése előtt a korábbiak szerint alakult, a bérlési idő 30–35 perc, a megtett távolság 7–8 kilométer volt. A járvány első hetében az átlagos idő 1–2 perccel nőtt, majd visszaállt a megszokott szintre. „Emelkedett a heti regisztrációk száma is, holott nem futtattunk kampányt” – közölték. A 25 fős GreenGo részletes pénzügyi adatokat későbbre ígért, de kiemelte, hogy az idén a múlt évinél kisebb bevételre számít a járványintézkedések következtében.
A Wallis csoporthoz tartozó Share Now a jelenlegi használati szokások ismeretében nem tart kedvezőtlen változásoktól az ingyenparkolás miatt. „A járvány kirobbanásáig folyamatos növekedést tapasztaltunk, a városi forgalom csökkenéséhez képest a mi tevékenységünk esése lényegesen enyhébb, ami a szolgáltatás iránti jelentős érdeklődést jelzi.” A cég 15 dolgozót alkalmaz, de a létszámot a tevékenysége bővülésével folyamatosan fejleszteni kívánja.
A Mol Limónak
60
ezer regisztrált ügyfele van
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.