Újranyitott határok mentén, újraírt térképen készül padlógázt adni a magyar turizmus fejlesztésének a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), amely hónapok óta dolgozik a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 átdolgozásán – jelezte a szervezet nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója, Zakariás Fruzsina. A Világgazdaság kérdésére elmondta: az utóbbi hónapokban előtérbe került az autós turizmus is, de az új helyzetben minden ország és metropolisz egyenlő esélyekkel áll a rajtvonalra. A Magyar Turisztikai Szövetség elnöke, Princzinger Péter pedig azt emelte ki, hogy a néhány éve megcélzott eredmények elérése a járvány előtt nem volt túlzó, de azóta minden megváltozott, talán még soha nem volt olyan nagy szükség a turisztikai innovációkra, mint most. Ezzel összhangban egyetemistáknak, főiskolásoknak írják ki a CheckINN pályázatot, miután az előző versenyen is bebizonyosodott, hogy érdemes a fiatalokhoz fordulni, mert vannak újszerű, jól hasznosítható ötleteik. Ilyen az a szállodai pazarlást csökkentő, a vendégigényeket előzetesen felmérő tavalyi nyertes applikáció, amelyet elkezdtek beépíteni a hotelüzemeltetési szoftverekbe.
A turizmus lenullázódását és az ágazati szereplők rendkívüli nehézségeit jól példázza a kereskedelmi szálláshelyek első hét hónapjáról megjelent KSH-jelentés. A főszezon első teljes hónapjában, júliusban 42 százalékkal, az első hét hónapban 56 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma. A külföldi vendégéjszakák száma 75, a belföldieké 18 százalékkal esett vissza júliusban, aminek következtében a szálláshelyek bevétele 41 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Január és július között a külföldi vendégek 68, a belföldiek 44 százalékkal kevesebb vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, amelyek a 7,8 millió vendégéjszakából 138 milliárd forint bruttó árbevételt, az előző évi bázisnál 55 százalékkal kevesebbet értek el.
Az aktív válságkezelés a turizmusban is azonnal megkezdődött, a gazdaságvédelmi intézkedések első körben a vállalkozások életben tartására, a munkahelyek megtartására koncentráltak az adó- és adminisztrációs terhek csökkentésével – mutatott rá az MTÜ nemzetközi igazgatója. A vírus végső legyőzéséig, most, a második hullám közepén, az újabb kényszerű határzár miatt nem lehet mást tenni, mint a belföldi turizmus erősítésére koncentrálni. Később jöhet a hosszú távú program, az új eszközök és megoldások bevetésével Magyarország régiós turisztikai központtá válhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.