BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Digitalizáció az építőiparban

A koronavírus egyre több helyen lassítja a tevékenységet, ami határidőcsúszásokat eredményez, a digitalizáció ebben a szektorban is segíthet.

A hazai építőipari vállalkozások a járvány idején a tervezési, kivitelezési folyamatok átszervezésével, létszám-átcsoportosításokkal igyekeznek biztosítani a folyamatos munkavégzést.

A megtett óvintézkedések ellenére a koronavírus azonban így is egyre több helyen lassítja a tevékenységet, ami határidőcsúszásokat eredményez – olvasható az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) legfrissebb helyzetértékelésében.

Számos nemzetközi nagyvállalat példája azt mutatja, hogy az építőipari és ingatlanüzemeltetési szoftverek alkalmazása jelentősen javítja a kivitelezés hatékonyságát.

Egyszerűsíti a munkafolyamatok összehangolását, csökkenti az adminisztrációra, a hibák feltárására és kijavítására fordított időt.

Az ÉVOSZ szerint különösen jellemző a csúszás a befejező szakaszban lévő létesítményeknél, ahol az élőmunka-igényes szakipari, szerelőipari, gépészeti feladatokat kell elvégezni. A vezeték nélküli, automatizált világítástechnikai rendszerekkel foglalkozó, a világ öt országában képviselettel rendelkező ausztrál tulajdonú Zencontrol mérnökei már korábban is előszeretettel használtak munkafolyamatokat felügyelő szoftvereket, de a napi jelentések összeállításához, az adatfelvételhez így is fel kellett keresniük az építési helyszíneket, konzultálniuk kellett a csapatvezetőkkel – szemléltettek egy külföldi példát.

Fotó: PlanRadar

A cég úgy döntött, hogy megpróbálja felgyorsítani az időigényes tervezési, ellenőrzési, adminisztrációs feladatok elvégzését. Tim Lloyd vezető menedzser olyan szoftveres megoldást keresett, amely a szükséges információk, valamint a feladatok azonnali megosztásával átláthatóbbá, egységessé teszi a beruházások lebonyolítását, összehangolja az alvállalkozók tevékenységét, folyamatosan támogatja a minőségi követelmények egyenletes teljesítését.

A PlanRadar jó választásnak bizonyult, a Zencontrol már több mint 40 projektnél alkalmazta a szoftvert, nagyobb munkáknál 500-at meghaladó jegyszámmal.

A PlanRadar felhasználói minden szükséges információról: a tervrajzokról, a kivitelezés adott szakaszairól, állásáról, a soron következő feladatokról bejegyzéseket, úgynevezett jegyeket készítenek, amelyeket az applikációban rögzítenek.

„A PlanRadarnak köszönhetően mindent egy helyen tudunk kezelni. Mindenki azonnal hozzáfér valamennyi, számára fontos adathoz, tudnivalóhoz. Különösen a fotók feltöltésének és azonnali megosztásának lehetősége bizonyult számunkra hasznosnak. Így ugyanis minden érintett pontosan látja, hol tartunk a munkában, milyen feladatokat kell még elvégezni, mit kell még kijavítani, ráadásul úgy, hogy az információk megszerzéséhez nem kell kimenni a helyszínre, nem kell konzultálni a szakmai csapatok vezetőivel, amivel sok időt takarítunk meg” – mondta Tom Lloyd, a Zencontrol beruházásokért felelős szakmai vezetője.

A munkafolyamatok irányításáért felelős vezető mérnökök munkarendje átalakult a vállalatnál.

Korábban átlagosan napi két órát töltöttek a területi jelentések összeállításával, az adminisztrációval. A PlanRadar használatával ez percek alatt elvégezhető. Az információk valós idejű átadásával a feladatok megosztása és a felelősségi körök meghatározása is egyszerűbbé, átláthatóbbá vált. A szoftver a hibák felismerésében és kijavításában is komoly segítséget nyújt a cégnek.

Ha egy projekt megcsúszik, nem kell órákon át keresni az okokat vagy visszalapozni a dokumentációban: a PlanRadar-nak köszönhetően percek alatt kiderül, hogy mikor, hol és ki hibázott, és ezt hogyan lehet a lehető leghatékonyabban helyrehozni.

Mi az a PlanRadar?

 

A PlanRadar egy építőipari, ingatlankezelési szoftver, amely az épületek teljes életciklusán keresztül, a tervezéstől és az építéstől kezdve a működtetésen át egészen a lebontásig segíti felhasználóit a munkafolyamatok optimalizálásában, kézben tartásában. A PlanRadar webapplikáció telepítés nélkül elérhető böngészőn keresztül asztali számítógépről vagy laptopról. Az applikáció minden mobil eszközön elérhető. Az alkalmazás offline módban, internet-kapcsolat nélkül is használható.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek