Magyar gazdaság

Újabb magyar vonat Egyiptomban

Duplázni kell a létszámot a Dunakeszi Járműjavítóban, hogy az év végén már havi 25 vagont gyárthassanak.

A negyedéhez közelít az Egyiptomi Nemzeti Vasút (ENR) által a TMH Hungary Kft-től mintegy egymilliárd dollár értékben rendelt 1300 vasúti személykocsik leszállítása. A munka menete abból a szempontból ért fordulóponthoz a kft-t közvetve ellenőrző, oroszországi Transzmasholding (TMH) közlése szerint, hogy befutott az alexandriai kikötőbe a Dunakeszi Járműjavítóból küldött, hat kocsiból álló szerelvény, amellyel túllépte a háromszázas határt a már átadott vagonok száma. (A járműjavító közvetlen többségi tulajdonosa a TMH Hungary Invest Zrt., amelyet a TMH International és a Magyar Vagon Zrt. ellenőriz.)

Az első, Magyarországon készült kocsik sem sokkal korábban, február 26-án érkeztek meg Alexandriába.

Jelenleg is további 22 kocsi van úton Egyiptomba, de nem Magyarországról, hanem a TMH Tverben működő gyárából. Az ezeket szállító hajók várhatóan április közepén futnak be. A hónap végére a teljesítés aránya 25 százalékra nő, mindössze tizenegy hónappal azután, hogy hatályba lépett a megbízásról szóló szerződés.

Fotó: TMH Hungary Kft.

A megrendelő 284 kocsit már helyezett üzembe intercity hálózatán, a szerelvények rendelkezésre állása 97 százalék fölötti.

A granciális feladatokra a TMH helyi csapata áll rendelkezésre az Abu-Ghatesben e célra kialakított és felszerelt depóban. Az eddig szállított kocsik harmadosztályúak, 88 ülésesek, szellőzésüket ventilátorral oldották meg. A vonatok Kairóból Alexandriába (észak felé 208 kilométerre), Asyutba (380 kilométerre) és Sohagba (473 kilométerre) szállítják az utasokat.

Az év végén a TMH megkezdi a rendelésben szereplő második modell szállítását is.

Ezek szintén harmadosztályú kocsik lesznek, de légkondicionáltak. A teljes, 2023 végéig teljesítendő, 1300 kocsis megrendelésből 500 kocsi harmadosztályú és ventilátoros levegőztetésű, a 800 légkondicionálóval felszereltből pedig 500 harmad-, 180 másod-, 90 első osztályú, további 30 pedig étkezőkocsi lesz. A járműveket úgy tervezték, hogy 40 éven át legyenek üzemképesek kontinentális és egyiptomi klimatikus környezetben is.

A határidő tartása érdekében felfuttatják a termelést a Dunakeszi Járműjavítóban, a pénzügyi megállapodás szerint ugyanis a teljesítés 51 százalékának Magyarországra kell jutnia. Ez 678 kocsi gyártását jelenti. Jelenleg egy műszakban kilencvenen dolgoznak az egyiptomi megbízáson a Dunakeszi Járműjavítóban. A telephelyen az év végéig meg kívánják kétszerezni az alkalmazottak számát, ezzel a havonta átadott kocsi száma huszonötre nő. A személyvagonok kompetenciaközpontja a tveri gyár, az ottani szakemberek felelnek a tervezésért, és adják át tudásukat magyarországi és egyiptomi kollégáinak.

Az 1200 fős, zugi központú TMH International az oroszországi anyavállalat ipari befektetőként fellépő leánycége.

Érdekeltségei a már említett Magyarország és Egyiptom mellett Argentínában, Németországban, Izraelben, Kazahsztánban és Dél-Afrikában vannak. Az anyavállalat TMH teljes egészében magánkézben van, mintegy százezer főt foglalkoztat, 2019-es árbevétele 5,9 milliárd euró volt. A világ negyedik legnagyobb gördülőállomány-gyártója.

Dunakeszi Járműjavító TMH Magyar Vagon Egyiptom
Kapcsolódó cikkek