Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka pedig gyakrabban fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest – derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési élmény riportból. A jelentés szerint a 18–39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobb mértékben a webes vásárlók aránya (39 százalékkal). Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni – hívták fel a figyelmet –, ilyenek az élelmiszerek, a ruhaneműk vagy a háztartási tisztítószerek. A könyvről mondták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt. A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek.
Kiderült: a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százalék intézett már digitális vásárlást. Közel minden ötödik honfitársunk rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben – például biciklizés vagy vezetés közben – is vásárolt már online.
A megkérdezettek
5
százaléka vezetés közben is rendelt már
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.