A tavalyi 51,4 milliárd forintos rekordárbevétel után a Jysk 10 százalékos növekedésre számít Magyarországon az idén szeptemberig tartó üzleti évben - mondta Szimeiszter Sándor, a bútoráruházlánc Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős vezetője. Efelé jó úton halad a vállalat:

a tavaly októbertől tartó tíz hónapban időarányosan 12,2 százalékkal 46,5 milliárd forintra emelkedett a forgalom.

Márciusban és áprilisban volt a mélypont, amikor a korlátozások hatására több mint 30 százalékkal esett az értékesítés. Az áruházlánc négy új üzletet nyit hazánkban augusztusig, mindegyikben 7-10 új munkavállalót foglalkoztat. A Jysk száz dolgozót vett fel az elmúlt évben, így már 860 főt alkalmaz.

Fotó: Morten Rehné / facebook.com/JYSK.Magyarorszag

Átalakította a pandémia a mindennapjainkat, hosszú időt töltöttünk az elmúlt időszakban az otthonainkban, sok lakás alakult át munkahellyé, edzőteremmé vagy éppen iskolává. A Jysk reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a magyarok 16 százalékának át kellett alakítani az életterét, hogy az minden funkciót el tudjon látni.

Felújításba 14 százalék vágott bele, 7 százalék vásárolt új bútorokat, 17 százalék dekorált, 14 százalék pedig átrendezte a lakását. A kutatás szerint az emberek mindössze 18 százalékának volt negatív hatással az életminőségére a koronavírus-járvány.

A válaszadók háromnegyede szerint befolyásolja az otthoni környezet, a bútor, a dekoráció, a lakás állapota az emberek lelki állapotát. Dúll Andrea környezetpszichológus szerint az otthonok szépítésének oka, hogy a pandémia miatt elvesztett kontrollt az otthonukban szerették volna visszanyerni az emberek. Ráadásul felértékelődött a kinti lét, a kert, az erkély szerepe az életünkben. A szakember véleményét a Jysk adatai is alátámasztják: a 16 éve Magyarországon jelen levő áruházlánc boltjaiban a vásárlók beltéri bútorokra 16 százalékkal költöttek többet a 2019-2020-as pénzügyi évben, míg 21 százalékkal nőtt a kereslet a kerti bútorok iránt. Bár a vásárlók száma nem nőtt idén júniusig, az átlagos kosárérték ötödével bruttó 15 ezer forintra emelkedett.

 

Csak az emberek 6 százaléka költött 200 ezer forint felett új bútorokra a kutatás szerint, a tizedük 50 és 200 ezer forint közötti összeget szánt erre a célra. A harmaduk kevesebb mint 50 ezret, a többiek pedig nem vásároltak.

A Jysk online eladásai a tavalyi 34 százalék után az idén 74 százalékkal növekedtek, a teljes forgalom több mint tíz százalékát bonyolították virtuálisan a vásárlók az elmúlt tíz hónapban. Bár egyre többen vásárolnak online bútort, az emberek 45 százaléka továbbra is csak személyesen hajlandó beszerezni a kiszemelt darabot. A vállalat felmérése szerint az emberek mintegy harmadát befolyásolja az, hogy a piaci árhoz képest mennyivel kedvezőbben tudja megvenni a termékeket. A fő szempontok közé tartozik a lakberendezési tárgyak kiválasztásánál a praktikusság, az ár, a funkcionalitás és a kényelem. A legnépszerűbb termékek a matrac, a kanapéágy és a hatszemélyes kerti ülőgarnitúra voltak. Egyes kerti bútorok eladása szinte száz százalékkal nőtt.