Jelentős mértékben, átlagosan 13 százalékkal, vagyis 20 ezer forinttal 170 ezer forintra nőtt az átlagosan felvett áruhitel nagysága a MediaMarktban az idei év első hét hónapjában az előző év azonos időszakához képest – derül ki az áruházlánc pénzügyi partnere, a Budapest Bank szerdai közleményéből.

Fotó: SIMON MORICZ-SABJAN / VG

A bank szerint bizonyos szórakoztató elektronikai termékek és Tv-k esetében azt 1 milliós hitelösszeg sem példátlan, ám ahhoz 20 százalékos önrészre van szükség. 

A MediaMarktban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásához használnak a vásárlók áruhitelt.

A közlemény szerint nem mindegy, hogy online vagy az áruházban vásárolunk, az adatok szerint míg a digitális térben vásárlók egy TV vásárlásához átlagosan 236 ezer forintos átlagár fölött folyamodnak a vásárlók hitelért, addig a hagyományos üzletekben ez a határ 180 ezer forint. 

A járvány alatt megugrott mind az online vásárlás, mind az online hitelek népszerűsége, 

a kétféle módon vásárolt termékek köre is eléggé hasonló, ugyanakkor az igazán nagy értékű, több milliós termékek még mindig offline fogynak jobban.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője a közlemény szerint elmondta, hogy 

a vidéki üzletekben jóval magasabb a hitelek aránya a bolt forgalmában, a 10 százalékot is meghaladja, míg Budapesten jóval kisebb arányban élnek ilyen lehetőséggel a vásárlók. 

Az ügyvezető szerint noha az online vásárlás népszerűsége folyamatosan nő, ez nem jelenti az áruházi vásárlási élmény iránti igény csökkenését, a két lehetőség kiegészíti egymást. Az áruhitelek igénylése mind a két módon általánosan elterjedt és az egyszerűbb online eljárás hatására egyre többen és egyre nagyobb összegben igényelnek online elérhető áruhitelt.