Magyar gazdaság

Egyre több az elektromosautó-töltő

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb adatai alapján az egész országban nő az elektromos autók töltésére használható, nyilvános töltőberendezések száma, ám még mindig erőteljes a Közép-Magyarország régió túlsúlya.

A nyilvános elektromos töltőberendezések száma közel 60 százalékkal nőtt egy év alatt a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) jelentése alapján.

Fotó: Kallus György / VG

A hivatal 2021 első negyedévének végén 1471 nyilvános töltőberendezésről tudott, szemben az előző év azonos időszakát jellemző 930 és az előző negyedév végén ismert 1395 berendezéssel.

2020-ban minden megyében bővülés figyelhető meg, a legnagyobb (44 százalék) Somogy megyében, ami egy új szereplő megjelenésének, valamint egy, a megyében már aktív engedélyes további terjeszkedésének köszönhető

– közölte a MEKH, ami szerint az előző negyedév végéhez képest 11 százalékkal bővült a tisztán elektromos és 10 százalékkal a zöld rendszámos gépkocsik száma.

A töltőhálózat bővülésével szemben azonban a töltésre fordított energia – valószínűleg az első negyedévben még fennálló korlátozásoknak köszönhetően – azonban csökkent. A váltóáramú (AC) töltési energia a megelőző időszakhoz képest 16 százalékkal, az egyenáramú (DC) töltési energia pedig 18,6 százalékkal esett vissza. Ezen töltési energiához tartozó darabszámok is csökkenést mutatnak: az AC töltések esetében a darabszámok mindösszesen 5,6 százalékkal, míg a DC töltések számai 25,3 százalékkal mérséklődtek.

A szolgáltatók a legtöbb villamos energiát a váltóáramú (AC) berendezéseken, Budapesten értékesítik, amit Pest megye és Fejér megye követ. Régiókat tekintve a Közép-Magyarország régióban fogy a töltésre fordított áram 62,5 százaléka, amit a Közép-Dunántúl és a Nyugat-Dunántúl régió követ, míg a sor végén Észak-Magyarország található 4,7 százalékos arányával.

elektromos autó töltő elektromos autó villanyautó Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH)
Kapcsolódó cikkek