Az egyéb járműkategóriákban nem történt egységes díjváltozás: míg például a nehéz pótkocsiknál és taxik esetében (a flottás és az egyéni díjaknál is) csökkenés látható, a vontatók, motorkerékpárok és segédmotorok díjai emelkedtek. Egyetlen járműkategórián belül is lehetnek különbségek: az egyedi buszok díja a vizsgált időszakban jelentősen mérséklődött, míg a flottásoké megugrott – olvasható a jegybank közleményében.
A személyautóknál mintegy két év után az idei második negyedévben növekedésnek indult (2 százalékkal) a biztosítói kárráfordítások aránya. Ennek és az átlagos díjszint csökkenésének köszönhetően csökkent az MNB által számított – az adóhatással pontosított – korrigált díjindex. A növekvő kárráfordítás kapcsán egyelőre még korai trendfordulóról beszélni, a tisztább képhez a következő negyedévek adatai lesznek majd szükségesek.
A jegybank 2021-től negyedévente teszi közzé a KGFB díjak és károk alakulását bemutató indexét, az általa működtetett, biztosító adatszolgáltatáson alapuló tételes KGFB szerződés- és káradatbázis (KKTA) adatainak segítségével. A KGFB index rendszeres publikálása az átláthatóság növelését és a verseny élénkülését segíti elő. A most közzétett friss adatok az átlagos változást mutatják, az egyedi KGFB-szerződéseknél ettől eltérhetnek a díjváltozások. Ha egy ügyfél a folyamatokat, s egyedi szerződését áttekintve esetleg nincs megelégedve KGFB díjával vagy a szolgáltatás minőségével, szerződéskötési évfordulóján lehetősége van a számára legkedvezőbb biztosítási ajánlat kiválasztására és új szerződés megkötésére.