BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért nem használható a buszsáv, ha jár a metró? Itt a BKK válasza

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút reakciója szerint az este és hét végén közlekedő metrópótló, valamint a 100E járat népszerűsége is indokolja a buszsáv megtartását.

Bár a déli szakaszon – kisebb-nagyobb döccenőkkel – augusztus közepétől ismét jár a 3-as metró hétköznap nagyjából 21 óráig, a buszsávot továbbra sem használhatják az autósok a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban. Különösen a Klinikák és a Kálvin tér közötti szakaszon látványos a különbség: miközben az autósok a dugóban ülnek, mellettük a buszok nélküli buszsávban csak néhány taxi és szabálytalankodó jármű húz el.

Fotó: Kallus György

Megkerestük a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), nincs-e forgalomtechnikai megoldás erre a problémára. A vállalat a Budapest Közúttal egyeztetve azt a választ adta, hogy egyrészt az Üllői úton az esti és hétvégi időszakban még metrópótló busz jár, amelynek biztosítani kell a zavartalan eljutását,

 

másrészt az itt járó 100E jelű autóbuszok közlekedésének segítése is indokolja a buszsáv megtartását, amely a turizmus miatt egyre sűrűbben, egyre magasabb kihasználtsággal közlekedik.

 

A BKK hivatalos honlapján található menetrend szerint hétköznap a Kálvin térről 21:20-kor, Kőbánya-Kispestről 20:56-kor indul el az első metrópótló, míg reggel 7 és 8 óra között a 100E járatból mindössze három indul a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a Deák Ferenc tér felé (10 óra után 7-8 percenként közlekedik). Összehasonlításképp: amikor június közepétől egészen augusztus 12-ig mindennap csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jártak a metrószerelvények, a pótlóbuszok – a BKK álláspontja szerint – rendkívül sűrűn, csúcsidőszakban egy percnél is gyakrabban indultak. A pótlás nyomvonala mentén több mint 20 kilométer buszsáv segítette/segíti a haladást. A BKK korábban egyébként azt írta a VG-nek, hogy a buszsávokat szabálytalanul használók kiszűrése érdekében a Budapesti Rendőr-főkapitányság havi rendszerességgel ellenőriz a BKK-val kötött stratégiai partnerség keretében.

Az M3-as teljes felújítása jövő márciusban fejeződhet be.

Ráfázhat a patópálságra a fővárosi vezetés: egymilliárddal is többe kerülhet az új trolibuszok beszerzése

Teljesen feleslegesen jegelték a budapesti városházán egy évig 48 darab új trolibusz beszerzését. Miközben a fővárosi troliflotta fele túl van a tervezett élettartamán, a Solaris-Skoda Trollino modelljeit politikai csatározás miatt nem rendelték meg időben. Az egyéves késlekedésnek súlyos ára van, amely ezúttal is az adófizetőket terheli.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.