BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drágulás: felmérték miről mondanak le leghamarabb a vásárlók

A mindennapi élet szinte minden területén tapasztalható jókora áremelkedés miatt a lakosság nagy része igyekszik meghúzni a nadrágszíjat, és ott spórol, ahol tud.

A termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett – foglalta össze az Ernst & Young (EY) 18 ezer megkérdezett körében végzett nemzetközi felmérése.

Caucasian woman shopping for groceries in store, Caucasian woman shopping for groceries in store
Fotó: Tanya Constantine / Getty Images

Globálisan egyre több fogyasztó aggódik a pénzügyei miatt, az EY kutatása szerint tízből nyolc embert elbizonytalanít a jelenlegi helyzet. A könyvvizsgáló cég

nemzetközi felmérésében részt vevők harmada tart attól, hogy a mindennapi betevőn kívül hamarosan már nem lesz pénze másra.

A megkérdezett emberek csaknem fele úgy csökkenti a költségeit, hogy a bevált, márkás termékek helyett olcsóbbat választ, valamint kevesebbet költ kikapcsolódásra (42 százalék) és házhoz szállításra (35 százalék).

„Magyarországon is egyre többen kezdtek spórolásba, hogy átvészeljék a szárnyaló infláció okozta pénzügyi nehézségeket. Ebben a környezetben kell a cégeknek tovább erősíteniük a vevőik bizalmát, amire csak a legfelkészültebbek lehetnek képesek. Kiemelten fontos, hogy a döntéshozók tudják, mire és mennyit hajlandók költeni most az emberek, és ennek folyamatos változását a jövőben is kövessék. A megfelelő adatok megléte és pontos elemzése elkerülhetetlen, ebben egy tapasztalt tanácsadó sokat segíthet” – ismertette a trendet László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

A tudatos fogyasztás erősödését mutatja, hogy a vásárlók egyre nagyobb hányada törekszik az élelmiszer- (87 százalék) és energia- (85 százalék) pazarlás csökkentésére, minden harmadik válaszadó (36 százalék) pedig gyakrabban vásárolna használt árucikkeket.

A megkérdezettek mintegy kétharmada (64 százalék) már nem gondolja azt, hogy lépést kellene tartania a divattrendekkel,

és ennél is többen (69 százalék) vélekednek úgy, hogy érdemesebb megjavítani a használati tárgyakat, mint egyszerűen lecserélni őket.

Energiavámpírok legyőzésével küzdhetünk a magas rezsi ellen

A kormány nyáron bejelentett döntése, mellyel módosította a rezsicsökkentés szabályait, sokakban aggodalmat keltett. A lakosság elkezdett érdeklődni az energiafogyasztás mérséklése iránt. Azonban sokat segíthet, ha otthon is tudatosabbak vagyunk.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.