A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja március elején 52 322 forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 48 088 forinttal a Netrisk Kgfb-indexe szerint. Ezzel párhuzamosan az átlagos cascodíj 42 százalékkal, 136 ezer forintra emelkedett. A Magyarországon legnépszerűbb márkák esetén 9–392 ezer forint között szóródnak a kgfb-díjak – ismertette pénteki közleményében a Netrisk.

Car insurance concept
gépjármű, biztosítás
kgfb
Már 50 ezer forint fölött van a kgfb-díjak átlaga.
Fotó: Getty Images

A friss adat nem túl örvendetes a gépjármű-tulajdonosok számára, ugyanis korábban soha nem látott szintre emelkedett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások átlagdíja.

A Netrisk Kgfb-index szerint éves szinten 8,8, 2021-hez viszonyítva pedig 27 százalékos növekedésnek felel meg, és átlépte a 50 ezer forintos határt is.

Az autó-, ezen belül a kötelező felelősség- és cascobiztosítások díját meghatározza az új és a használt autók, valamint az alkatrészek árának alakulása. A pandémia eredményeként pedig komoly problémák léptek fel az ellátási láncokban, így az autógyártók nem tudták kiszolgálni a keresletet. Ez felfelé hajtotta az árakat

– ismertette Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

A szakértő hozzátette, hogy az alapanyagok, az energia, az alkatrészek árának emelkedése szintén megjelenik a biztosítási díjakban, valamint az euró forinthoz mért árfolyama is befolyásolta az árakat.

A 2023-as esztendő első két hónapjában a Netrisknél 82 ezer új kötelező felelősségbiztosítást kötöttek, 2019 azonos időszakában ez az adat csupán 66 ezer volt.

A biztosító adataiból kiderült azt is, hogy a magyarországi személyautó-állomány és az újautó-eladások alapján legnépszerűbb autómárkák közül a Suzukiknál, Toyotáknál, Daciáknál, Opeleknél, Fordoknál 9–392 ezer forint között szóródtak az idei kötelező biztosítási díjak a magánemberek esetén, az átlag pedig 38 400 és 48 800 forint volt, márkától függően.

Az átlagos díjak emelkedése miatt fontos, hogy az autósok a szerződéskötés előtt megnézzék a kínálatot, mert a biztosítók eltérő árazási politikája miatt ugyanarra az autóra jelentős eltérések lehetnek a kötelezős és cascós ajánlatok között

– tanácsolta Besnyő Márton.

Befagyasztják a kgfb-kötvények árát Romániában – Az állam is beszállhat a biztosítási piacba

A bukaresti pénzügyi felügyelet magyar tagja szerint a csődbe ment Euroins a lehető legalacsonyabb áron árulta a kötvényeket, ami üzletileg fenntarthatatlan, a jelenlegi helyzet pedig megköveteli az ideiglenes árplafon bevezetését.