Az OTP Mobil története éppen tíz évvel ezelőtt, a tervezéskor még Smile projektnéven futó, mára Simple néven ismert mobilfizetési applikáció előkészítésével indult. Az azóta eltelt évek alatt a Simple-megoldások folyamatosan bővültek, és az elektronikus fizetési megoldásokat kínáló SimplePaynek, valamint a fizikai kártyaelfogadási lehetőségeket biztosító SimpleBusinessnek köszönhetően mára kiterjedt fizetési ökoszisztémaként teszi egyszerűbbé több millió hazai ügyfél és számos vállalat pénzügyeit.

Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője és Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
Forrás: OTP

„Az OTP csoport digitális törekvései jellemezték az elmúlt évtizedeket, elég csak a kontroll-sms-ek fejlesztésére, az ATM-hálózat kiterjesztésére vagy az Apple Pay magyarországi bevezetésére gondolni. Kiemelt célunk volt a hatékony, egyszerű és ügyfélközpontú fejlesztések leszállítása. Az OTP Mobilnak, mint az OTP csoport első startupjának jelentős szerepe volt a digitalizációs törekvéseink támogatásában, amelyek hozzájárultak a magyar pénzügyi innovációk és azokon keresztül a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez” – mondta Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

A Simple életében 2022 rekordévnek számított.

A fiókregisztrációk száma 490 ezerrel bővült, az InApp-tranzakciók száma pedig meghaladta a 31 milliót, ami 48 százalékkal volt több a 2021-es eredményeknél. Az applikáción keresztüli forgalom a 2018-as 4 milliárd forint több mint tízszeresére duzzadt, elérte a 41,4 milliárd forintot.

A bővülés idén is folytatódott

2023 első negyedévében az InApp-tranzakciók száma 28, az NFC-tranzakcióké 42 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának adatait. Az InApp-vásárlásokon belül a parkolójegyeké 37 százalékkal, a közlekedési mobiljegyeké 59 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az NFC-vásárlások volumene közel 10 milliárd forinttal emelkedett ugyanezen időtáv alatt, ami 50 százalékos növekedés. Az InApp-vásárlások volumene közel 20 százalékkal nőtt, ezáltal 14 milliárdos forgalmat bonyolítottak a Simple app natív szolgáltatásai 2023 első negyedévében. Az év első öt hónapjában pedig már több mint 240 ezer fiókregisztráció történt.

Újabb folyamatok és fejlesztések

„Kényelmes és biztonságos megoldásainknak köszönhetően már több százmillió tranzakció valósult meg az elmúlt évtizedben. Természetesen itt nem szeretnénk megállni, idén megújítottuk a több mint 2,7 millió regisztrált ügyféllel rendelkező Simple alkalmazást, illetve folyamatosan bővítjük az elérhető funkciókat, egyszerűbbé téve a mindennapokat – értékelte az elmúlt évtizedet Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. – Fejlesztéseink folytatódnak, ezért újítottuk meg idén a Simple alkalmazást, illetve bővítettük a funkciókat a májustól elérhető ételrendelési lehetőséggel a Falatozz.hu kínálatából, valamint a hamarosan elérhetővé váló SuperShop fejlesztésekkel.”

Simple-megoldások

Az OTP Mobil 2016-ban indította el a SimplePay online fizetési felületet, amely mára több mint 20 ezer elfogadóhellyel rendelkezik. A legnagyobb, országos szolgáltatóktól az induló kisvállalkozásokig a hazai gazdaság szinte valamennyi szegmensében használják a megoldást. A tranzakciók száma tavaly meghaladta a 89 milliót, ami azt jelenti, hogy a SimplePayen keresztül végrehajtott műveletek száma a piaci növekedést jócskán meghaladó mértékben, 2018 óta közel kilencszeresére bővült. A forgalom értéke 2022-ben meghaladta az 1416 milliárd forintot, ami 42 százalékos növekedés alig egy év alatt, 2018-hoz képest pedig több mint tizenháromszoros bővülés.

Az indulás óta a SimplePayen keresztül 2022-ig bezárólag 3451 milliárd forintnyi bevételre tettek szert a hazai vállalatok.

Az OTP Mobil a fokozódó igényekre és a jogszabályi változásokra (kötelezővé vált az online kasszát használó vállalkozásoknak az elektronikus fizetés biztosítása) reagálva teremtette meg 2020-ban a QR-kódos, azonnali fizetés lehetőségét, és indította el a SimpleBusinesst, amelyhez azóta több mint háromezer partner csatlakozott. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően (érintéses fizetés, SoftPOS szolgáltatás bevezetése) az évi 30 millió forint alatti forgalmú vállalkozások is könnyedén el tudják fogadni a kártyás fizetéseket. Az ügyfelek az indulás óta több mint 300 ezer tranzakciót hajtottak végre a megoldáson keresztül, mintegy 6 milliárd forint értékben.