A székesfehérvári közlekedési fejlesztések révén tovább erősödik a térség közvetítő szerepe a Duna–Tisza köze és a Dunántúl között – jelentette be kedden Székesfehérváron, országjárásának Fejér vármegyei állomásán Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter.

a20230828_m7_autopalya_forgalom_szfvar_nn_01
Fontos felújítás valósul meg az M7-es autópályánál.
Fotó: Nagy Norbert/Fejér Megyei Hírlap

A tárcavezető kiemelte, hogy a kormány jóváhagyta az M7-es autópálya Székesfehérvárra levezető áttervezett körforgalmának kivitelezését. Kiemelte, hogy ez nem csupán a székesfehérvári, hanem az egész déli és közép-dunántúli közlekedés szempontjából fontos, hiszen a szakaszon a folyamatos dugók sokszor életveszélyes helyzetet teremtettek az M7-es autópályán.

A miniszter azt is bejelentette, hogy a felújításon kívül a város negyedik sztrádalehajtójának tervezése is zajlik, amely szintén gördülékenyebbé teszi majd a közlekedést a vármegyeszékhely környékén.

Navracsics Tibor a területfejlesztést és az államigazgatást érintő kérdésekről egyeztetett a területi államigazgatás képviselőivel a sajtótájékoztatót megelőzően.

Bejelentések sora: megvan, mikor indul az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya bővítése – ezermilliárdokból rakják rendbe a magyar utakat

Tízéves útfejlesztési programot kezd meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) – erről is beszélt a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak. Az MKIF 35 évre kapta meg a magyar államtól a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetését, fenntartását és bővítését. Németh Tamás a lapunknak adott interjújában kitér a koncesszió költségeire, az útépítő vállalkozókra, az árazásra, a magyar autópályák minőségére, a profitvárakozásukra, valamint az M1-esen tavaly tavasszal bekövetkezett tömegbaleset körülményeire is. Március 15-től országszerte folytatódnak a 2023-ban megkezdett útfelújítások.