
Az adósságok közel fele távközlésből adódó tartozás
A magyarok tartozásainak 43 százaléka telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető – derül ki az EOS Magyarország friss elemzéséből. Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja, az EOS csoport magyarországi leányvállalata több mint ötszázezer, 2023-ban Magyarországon kezelt fedezetlen ügyet vizsgált meg kutatásában.

Az adatok szerint a magyar lakosság 43,2 százaléka telekommunikációs szolgáltatóknak, 38,6 százaléka bankoknak, 17,6 százaléka közüzemi szolgáltatóknak és 0,6 százaléka pedig egyéb szervezeteknek tartozik.
A legtöbb befizetés banki átutaláson keresztül történik
Kevesebb mint egytized százalék érkezik készpénzben, míg a banki átutalások aránya már megközelíti a 84 százalékot (83,89 százalék). A postai csekkes befizetések aránya országos szinten 16 százalék (15,68 százalék) alá csökkent, azonban itt tapasztalható a legnagyobb szórás az egyes városok között.
A Covid óta megnőtt a digitális szolgáltatások használata
A készpénzes befizetések aránya már 2022-ben is elhanyagolható volt, és a tendencia egyértelműen mutatja, hogy az elmúlt 5 évben a digitalizáció egyre nagyobb teret nyert magának. A Covid-járványt követően a társadalomba beépültek a digitális szolgáltatások.
2019-ben 66 százalék volt a banki átutalások aránya, most országos szinten majdnem 84 százalék
– mondta Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője.
Egyre kevesebb a sárga csekkes befizetés
A postai csekkes befizetések országos szinten évről évre folyamatos csökkenést mutatnak. Ennek oka egyrészt a digitális átállás a fejlettebb régiókban, másrészt, hogy több kistelepülésen csökkent a postai szolgáltatás kapacitása, vagy akár teljesen megszűnt. A csekkes befizetések aránya Heves és Tolna megyében a legnagyobb, meghaladja a 20 százalékot, Bács-Kiskun megyében pedig a legalacsonyabb 13,5 százalék.
A magas késedelmi költségek miatt az adós minél előbb lépjen kapcsolatba a követelés tulajdonosával
Az általunk nyújtott szolgáltatások lehetővé teszik a célravezető és mindkét fél által elfogadható megoldások kialakítását. Egy fennálló tartozás késedelme komoly költségeket vonhat maga után az adós számára. Ezért javasoljuk az azonnali kapcsolatfelvételt a követelés tulajdonosával annak érdekében, hogy a helyzet minél előbb rendezésre kerüljön
– tette hozzá az EOS Magyarország ügyvezetője.
Minél később kezd tartozást törleszteni az adós, annál nagyobb terhet jelent számára
Például egy 100 000 forintos banki tartozás egy év késedelme esetén évente, évi 10 százalék körüli késedelmi kamatot kap és akár további 80 000 forintos egyéb, a követeléskezelőnek is jelentkező költséggel lehet számolni.
Ajánlott videók

Nem hagyják annyiban, máris megtámadták a magánnyugdíj-megtakarításokról szóló új törvényt: "Ez kisajátítás" – kimondta a román legfelsőbb bíróság
