Diploma egy lakás áráért? – mutatjuk, melyik a legdrágább hazai egyetem
Már csak napok választják el a felsőfokú intézményben továbbtanulni vágyókat attól, hogy megismerjék a felvételi ponthatárokat, és megtudják, kit hová, melyik egyetemre, szakra vesznek fel. Aki teheti, az államilag finanszírozott képzéseket célozza meg, de sokan örülnek annak is, ha a magas ponthatárok miatt az önköltséges egyetemi oktatásba be tudnak kerülni. Míg az utóbbinál az „olcsóbb” képzések félévente 200-300 ezer forintba kerülnek, más szakokon ennek akár a négyszeresét is elkérhetik.

Melyik a legdrágább képzés?
A jelenleg legdrágábbnak számító képzést, a Milton Friedman Egyetem Óbudai Egyetem közreműködésével indított, hét féléves repülőmérnök alapszakot először 2023-ban indították el, és állami ösztöndíjas formában nem is elérhető – írja az Eduline. A szakra csak és kizárólag önköltséges formában kerülhetnek be a sikeresen felvételiző hallgatók, akik az elvégzése után hivatásos pilótadiplomát és két, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által minősített nemzetközi tanúsítványt kapnak.
Nem átlagos tehát maga a képzés, igaz, az ára sem:
félévente 4,3 millió forintba, vagyis összesen 30,1 millióba kerül, amit állami ösztöndíjas formában nem is indítanak az idei felsőoktatási felvételiben.
Mit kapnak érte a hallgatók?
- A legfejlettebb európai standardnak megfelelő elméleti és gyakorlati repülőgép-vezetői kiképzést,
- a képzés során leteszik a repülős szakszolgálati engedélyük megszerzéséhez szükséges hatósági vizsgákat,
- megismerkednek a légi közlekedési ágazatnak a repülőgép-vezetéshez kapcsolódó technológiai folyamataival,
- a budapesti helyszín adottságait kihasználva közvetlen tapasztalatot szereznek egy nemzetközi repülőtér üzemeléséről, a nagygépes karbantartás műveleteiről és a nemzetközi forgalmat lebonyolító légtér irányításáról,
- megismerik a repülést lehetővé tevő természeti jelenségek és műszaki megoldások összefüggéseit,
- elsajátítják a járműmérnöki alapismereteket,
- a vállalatgazdálkodási, menedzsmenti és — a szűkebb repülésbiztonságon túlmutató — minőségbiztosítási ismereteket kapnak,
- átfogó kompetenciafejlesztő tréningeken vesznek részt.
A bekerüléshez szükséges ponthatár egyébként 2023-ban könnyen teljesíthető, 248 pont volt.


