BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Diploma egy lakás áráért? – mutatjuk, melyik a legdrágább hazai egyetem

Közeledik a ponthatárok kihirdetése, így napokon belül egyebek mellett az is kiderül, elegendők voltak-e a pontszámok a tervezett egyetemi szakra, sikerül-e államilag finanszírozott képzésen folytatni a tanulmányokat, vagy marad az önköltséges. Van, ahol nincs is más alternatíva, és bizony akadnak köztük elég borsos árú szakok. Mutatjuk, melyik a legdrágább egyetem.

Már csak napok választják el a felsőfokú intézményben továbbtanulni vágyókat attól, hogy megismerjék a felvételi ponthatárokat, és megtudják, kit hová, melyik egyetemre, szakra vesznek fel. Aki teheti, az államilag finanszírozott képzéseket célozza meg, de sokan örülnek annak is, ha a magas ponthatárok miatt az önköltséges egyetemi oktatásba be tudnak kerülni. Míg az utóbbinál az „olcsóbb” képzések félévente 200-300 ezer forintba kerülnek, más szakokon ennek akár a négyszeresét is elkérhetik.

legdrágább egyetemi szak
A legdrágább egyetemi szakra könnyű ugyan bekerülni, de az ára miatt túl sokak számára mégsem elérhető / Fotó: Kovács Anikó

Melyik a legdrágább képzés?

A jelenleg legdrágábbnak számító képzést, a Milton Friedman Egyetem Óbudai Egyetem közreműködésével indított, hét féléves repülőmérnök alapszakot először 2023-ban indították el, és állami ösztöndíjas formában nem is elérhető – írja az Eduline. A szakra csak és kizárólag önköltséges formában kerülhetnek be a sikeresen felvételiző hallgatók, akik az elvégzése után hivatásos pilótadiplomát és két, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által minősített nemzetközi tanúsítványt kapnak.

Nem átlagos tehát maga a képzés, igaz, az ára sem:

félévente 4,3 millió forintba, vagyis összesen 30,1 millióba kerül, amit állami ösztöndíjas formában nem is indítanak az idei felsőoktatási felvételiben.

Mit kapnak érte a hallgatók?

  • A legfejlettebb európai standardnak megfelelő elméleti és gyakorlati repülőgép-vezetői kiképzést,
  • a képzés során leteszik a repülős szakszolgálati engedélyük megszerzéséhez szükséges hatósági vizsgákat,
  • megismerkednek a légi közlekedési ágazatnak a repülőgép-vezetéshez kapcsolódó technológiai folyamataival,
  • a budapesti helyszín adottságait kihasználva közvetlen tapasztalatot szereznek egy nemzetközi repülőtér üzemeléséről, a nagygépes karbantartás műveleteiről és a nemzetközi forgalmat lebonyolító légtér irányításáról,
  • megismerik a repülést lehetővé tevő természeti jelenségek és műszaki megoldások összefüggéseit,
  • elsajátítják a járműmérnöki alapismereteket,
  • a vállalatgazdálkodási, menedzsmenti és — a szűkebb repülésbiztonságon túlmutató — minőségbiztosítási ismereteket kapnak,
  • átfogó kompetenciafejlesztő tréningeken vesznek részt.

A bekerüléshez szükséges ponthatár egyébként 2023-ban könnyen teljesíthető, 248 pont volt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.