Elkezdték kártalanítani a légitársaságok az utasokat
Az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légi járat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést Budapest Főváros Kormányhivatal az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős késések és járattörlések miatt – olvasható a Fővárosi Kormányhivatal szerdai közleményében.

Az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírság kiszabására is sor került – együttműködtek. Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket. Az utasok visszajelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak. Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár.
Három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak.
Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést. Kitértek arra, hogy
azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.
Közölték azt is, hogy a kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását.
A nagy visszhangot kiváltó járattörlések dacára a Wizz Air például járatainak 99,9 százalékát üzemelteti, vagyis mindent megtesz azért, hogy minden utasa célba érjen, még akkor is, ha ennek többórás késés az ára – mondta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője, a Világgazdaságnak egy podcastinterjúban. A kommunikációs vezető azt mondta: járatot csak akkor törölnek, ha a dominóeffektust kell megelőzni, amikor már nem egy, hanem több tucat gép menetrendje és személyzetének beosztása borulna.


