BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kőröshegyi völgyhíd: egy hét múlva teljesen lezárják, hozzá kell nyúlni a szerkezethez

A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás. A Kőröshegyi völgyhíd nem mindennapi művelet elé néz, kiemelik a helyéről.

Három sarut is cserélni kell a Kőröshegyi völgyhídon – jelentette be hétfőn a az MKIF Zrt.

Kőröshegyi völgyhíd: egy hét múlva teljesen lezárják, hozzá kell nyúlni szerkezethez / Fotó: Molnár-Bernáth László

Az autópályakezelő arról számolt be, hogy az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott és hamarosan ki kell cserélni.

A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás.

A saruk a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek egyenként közel 10 tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2 x 2 x 0,35 méter.

A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. Emiatt szeptember 2-tól várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárni a Kőröshegyi völgyhidat.

A nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezik a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében. Az MKIF jelezte, hogy a híd zárásról és a terelőutakról az önkormányzatokat értesítették, a saruk cseréjének lehetséges nyár végi, szeptember eleji időpontjáról pedig már áprilisi közleményünkben jó előre szóltak.

Lezárják a Kőröshegyi völgyhidat: így lehet majd közlekedni

A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:

  • A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
  • Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.
    A saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (négy helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.

Végezetül fontos megjegyezni, hogy a saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.