Visszaindultak Nyugat-Európába a vendégmunkások: brutális forgalomra kell készülni a következő napokban a magyar autópályákon
Az utolsó két németországi tartományban, Bajorországban és Baden-Württembergben is véget ér szeptember 9-ével a nyári szünet, emiatt a következő egy hétben erős forgalomnövekedésre kell felkészülniük az autósoknak a magyarországi gyorsforgalmi utakon. Sok Németországban dolgozó vendégmunkás ugyanis ilyenkor indul vissza munkahelyére, ami a térség közlekedésére is hatással van. A Magyar Közút júliusi tájékoztatása szerint a tranzitforgalom leginkább az M1–M0–M5–M43-as útvonalat érinti.

Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak is megerősítette, hogy egyre több vendégmunkással lehet találkozni a magyar autópályákon.
Már múlt héten is azt tapasztaltuk, hogy nagyon erős lett a Nyugat-Európába tartó forgalom
– mondta a kommunikációs vezető, aki jelezte, akkora mennyiségben vannak járművek az autópályákon, hogy ilyenkor szakaszos lassulások és torlódásuk is előfordulhatnak. Épp emiatt döntöttek úgy, hogy augusztusban a nagyobb tranzitforgalom miatt a teljes M1-esen, valamint az M7-esen Balatonvilágos és Budapest között egyáltalán nem lesznek előre tervezett aszfaltozási munkák egyik irányban sem.
Az M1-es autópályán augusztus 4. és szeptember 9. között semmilyen korlátozás nem várható, kivétel a 166 és 169-es kilométer közötti Bányatavi hídnál lévő forgalomterelés, amelyet a dilatáció javítása megkövetel, de a kétszer két sávot ott is meghagyják az autósoknak.
Ugyan a Magyar Közút nem tette közzé a 2023-as forgalomszámlálási adatokat, ám a 2022-es csúcsidőszak adataiból is kiolvasható, hogy augusztusban van a legnagyobb forgalom a magyar gyorsforgalmikon. Az M1-es autópálya 84-es kilométerénél, Komárom mellett a nyári csúcsforgalomban az átlagos napi személyképkocsi-forgalom még mindig százezer fölött van, a 300 legnagyobb forgalmú órából 80 esik augusztusra.


