Elindította a környezeti hatásvizsgálati eljárást a Pest Vármegyei Kormányhivatal a váci új Duna-híd ügyében – írja a Vác.hu. A hirdetmény alapjául szolgáló dokumentumból kiderül, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium felhatalmazása alapján eljáró UNITEF’83 benyújtotta a váci új Duna-híd és kapcsolódó úthálózatának létesítésére vonatkozó kérelmet és környezeti hatástanulmányt.
A környezeti hatásvizsgálati eljárást során közmeghallgatást is tartanak, de az érintettek személyes megjelenése nélkül. Az észrevételeket és kérdések március 6-ig lehet meg-, illetve feltenni. A dokumentációba csak személyesen, előzetes időpontegyeztetés után lehet betekinteni.
Az eljárás 60 napos, a betekintésre 30 nap áll rendelkezésre. A környezetvédelmi hatóság a végén kiadhatja az engedélyt vagy – ha kizáró ok merül fel – elutasíthatja a kérelmet.
Az ötlet nem új, már 2004-ben elfogadtak egy tanulmánytervet, amely szerint Váctól délre, egy tizenöt méter széles híd ívelne át a Dunán. A híd közúti kapcsolatot fog teremteni Esztergom, Vác, Szentendre és a Dunakanyar falvai között.
Emellett közúti kapcsolat létesülne az M2-es gyorsforgalmi út és a 11-es főút között. A kormány azzal indokolja az építkezést, hogy a Dunán Budapest és Esztergom között nincs épített átkelési lehetőség, amit orvosolna a projekt.
Új Duna-híd Magyarországon: eldőlt, megépül – mérföldkőhöz ért a négysávos beruházás
Orbán Viktor már június elején megüzente a hídépítőknek, hogy lehet tovább délre menni a Dunán. Most nagyon úgy tűnik, immáron rendelkezésre áll a szükséges forrás a 21. Duna-híd kivitelezéséhez. Nagy horderejű beruházásról van szó. Egyrészt ez lehet a 21. Duna-híd Magyarországon, másrészt ez lesz minden idők legnagyobb összegű hídépítése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.