Salgótarján közúti tehermentesítésének lehetőségein dolgoznak az Építési és Közlekedési Minisztériumban (ÉKM), a folyamatról Pántya József út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár adott tájékoztatást a nógrádi megyeszékhely közgyűlésén csütörtökön.
Elmondta, szó van a 16 kilométeres elkerülő útról és a a négysávosított 21-es főút továbbépítéséről Salgótarjántól a szlovák határig. A helyettes államtitkár közölte, megvalósíthatósági tanulmányt készítenek a múltban elkészült dokumentációk felülvizsgálatára.
Ismertetése szerint a tehermentesítő út két csomóponttal épülhet meg. A forgalmi adatok nem indokolják a kétszer kétsávos kiépítést, hosszú távon a kétszer egysávos építéssel érdemes számolni, mert a szorzók alapján 2053-ra 15-16 ezres járműforgalom prognosztizálható.
Hozzátette, 17 ezres járműforgalomnál kell elkezdeni gondolkodni a kétsávos útról az egysávos helyett, 20 ezernél pedig már a kétszer kétsávos útnak helye van. Pántya József közölte,
a kétszer kétsávos út költsége 382 milliárd, a kétszer egysávosé 270 milliárd forint lenne a 16 kilométeres szakaszon.
Azt mondta, a tervezők dolgoznak, a megvalósíthatósági tanulmány a harmadik negyedévben készül el, és
Lázár János, az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője decemberben járt Salgótarjánban, ahol bejelentette, hogy tárgyaltak többek között a városi vasúti közlekedésről, az úthálózat felújításáról, új munkahelyek teremtéséről is. Látogatása céljának nevezte, hogy bizonyos településekkel új szövetséget kössön a kormány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.