A kormányhivatal 50 millió forint bírsággal sújtotta a Foodora ételfutár-vállalatot annak az eljárásnak a keretében, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kezdeményezett és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) szakmai felügyelete mellett folytatott le a hatóság. A számtalan fogyasztói panasz alapján elrendelt, rendkívüli ellenőrzés során Budapest Főváros Kormányhivatala a legnagyobb ételszállító futárcégek gyakorlatát ellenőrizte – írja szombati közleményében az NGM.
A legtöbb fogyasztói bejelentés korábban a kiszállított ételek minőségével, a szállítási idővel és a vételár visszatérítésével kapcsolatos hiányosságokra vonatkozott, és sok esetben a panaszkezelés sem volt megfelelő.
A vizsgálat foglalkozott többek között a kiszállított ételek minőségével, mennyiségével, a vállalt szállítási idők betartásával, az árazással, a fogyasztókat megillető kompenzáció lehetőségeivel, valamint a panaszkezelési eljárásokkal.
A fővárosi kormányhivatal szakemberei próbavásárlásokkal ellenőrizték a megrendelési folyamatokat és a kiszállított termékek megfelelőségét, különös tekintettel a két legnagyobb piaci szereplőre, amelyekkel kapcsolatban 2024 decemberéig összesen 145 fogyasztói bejelentés érkezett. A vizsgálat eredményei alapján
a Foodora több fogyasztóvédelmi jogszabályi előírást is megsértett, ezért a vállalkozásra ötvenmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki.
Pintér István, az NKFH elnöke kijelentette:
Felhívjuk az életkiszállítást végző vállalkozások figyelmét, hogy vizsgálják felül kereskedelmi gyakorlatukat mind a kiszállítás minőségével, mind a szállítási idővel kapcsolatban. Az NKFH szakmai irányítása mellett a kormányhivatalok folyamatosan vizsgálják a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokat, és minden esetben határozottan fellépnek fogyasztói érdeksérelem esetén.
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság, valamint a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok az ételfutárok gyakorlatát továbbra is vizsgálják, mindaddig, amíg a jogos fogyasztói elvárásoknak megfelelő színvonalon – időben történő szállítás, megfelelő hőfokon és kiömlés nélkül kiszállított ételek – kerül sor az ételkiszállítások lebonyolítására.
A Foodora a GVH-bírságról: azért ez túlzás
A Foodora elismeri, hogy egyes hirdetésekben nem megfelelő betűmérettel tüntette fel, azt azonban cáfolja, hogy szándékosan elhallgatta az ajánlat részleteit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.