„A Foodora elkötelezett a hatályos jogszabályok betartása mellett, ezért a GVH határozatában foglaltaknak eleget teszünk, viszont tartalmával nem értünk egyet” – közölte a cég.
Mint ismert, több mint 35 millió forintos bírsággal sújtotta a Foodora ételrendelési portált a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért az megtévesztette a fogyasztókat: a vállalat egy 2023. őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, ám nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat, hogy ez csak a 6 ezer forint feletti rendelésekre vonatkozik.
A portál ráadásul késleltette is az eljárást, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül további 20 millió forintos eljárási büntetést is kapott. A Foodora elismeri, hogy egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntette fel, azt azonban cáfolja, hogy szándékosan elhallgatta az ajánlat részleteit.
A cég hangsúlyozza: a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába. A Foodora az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot túlzásnak tartja.
Elmeszelte a Wizz Airt a hatóság, mert megkárosította az utasokat
A Wizz Air fél éven át elhallgatta, hogy a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva nem tudják elvégezni. A vállalat ezzel mintegy 40 euróval megkárosította az utazókat. A GVH szerint tisztességtelen volt a kereskedelmi gyakorlata. A Wizz Air elismerte a hibát, és 80 millió forint kártérítést fizet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.