A Foodora a GVH-bírságról: azért ez túlzás
„A Foodora elkötelezett a hatályos jogszabályok betartása mellett, ezért a GVH határozatában foglaltaknak eleget teszünk, viszont tartalmával nem értünk egyet” – közölte a cég.

Mint ismert, több mint 35 millió forintos bírsággal sújtotta a Foodora ételrendelési portált a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért az megtévesztette a fogyasztókat: a vállalat egy 2023. őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, ám nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat, hogy ez csak a 6 ezer forint feletti rendelésekre vonatkozik.
A portál ráadásul késleltette is az eljárást, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül további 20 millió forintos eljárási büntetést is kapott. A Foodora elismeri, hogy egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntette fel, azt azonban cáfolja, hogy szándékosan elhallgatta az ajánlat részleteit.
A cég hangsúlyozza: a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába. A Foodora az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot túlzásnak tartja.
Elmeszelte a Wizz Airt a hatóság, mert megkárosította az utasokat
A Wizz Air fél éven át elhallgatta, hogy a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva nem tudják elvégezni. A vállalat ezzel mintegy 40 euróval megkárosította az utazókat. A GVH szerint tisztességtelen volt a kereskedelmi gyakorlata. A Wizz Air elismerte a hibát, és 80 millió forint kártérítést fizet.


