BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lázár János megint nagyot ígért: a magyar vasút még idén látványos változáson fog keresztülmenni

Áprilisban elrajtol a MÁV+ applikáció, beindul az IC-vonatok menet közbeni takarítása, és egyre több új mozdony áll szolgálatba – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium. Lázár János szerint 2026-ra a mozdonypark fele megújul, és az utasok a nyári szezonban országszerte klímás járművekre számíthatnak.

„Április elsején fontos mérföldkőhöz érünk Lázár János építési és közlekedési miniszter tíz, év eleji vállalásának teljesítésében, indul az új MÁV+ app és az IC-vonatok menet közbeni takarítása” – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn. Lázár János azt is elmondta, hogy 2026 nyaráig minden második mozdony korszerű lesz, az IC-járatoknak pedig közel 90 százaléka fog korszerű, nagy teljesítményű mozdonnyal közlekedni.

Lázár János megint nagyot ígért: a magyar vasút még idén látványos változáson fog keresztülmenni
Lázár János megint nagyot ígért: a magyar vasút még idén látványos változáson fog keresztülmenni / Fotó: Facebook

A tervezett 55-ből 8 mozdony már megérkezett, egy részük szolgálatba állt, egy részük pedig a kötelező futáspróbáját végzi. Az újabb mozdonyok szolgálatba állításának hatása már érezhető a februári, javuló menetrend-szerűségi (pontossági) adatokban – áll a közleményben.

2025 végéig a vasúttársaság felújít és újra forgalomba helyez legalább 100 vasúti kocsit, köztük több mint 50 IC-kocsit, amelyek eddig alkatrészhiány miatt álltak, kivonva a forgalomból. 

Eddig már 51 vasúti kocsi elkészült, amiből 25 IC-minőségű.

Lázár János januárban bejelentette a két magyar irányítású vasúttársaság, MÁV és a GYSEV erőforrásainak összeadását. Július 1-jétől 13 vasútvonal, összesen 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a GYSEV. Az itt felszabaduló MÁV-os járművek a keleti országrészekben teljesítenek majd szolgálatot – idézte fel a minisztérium.

A közlemény szerint nyárra több százra emelkedik azoknak az autóbuszoknak a száma, amelyek erősítő járatként tudják kísérni, baj esetén pedig helyettesíteni a legnépszerűbb nyári vonatjáratokat. „Klímagarancia: a nyári főszezonban az utazás tervezésére szolgáló felületeken egyértelműen feltüntetjük majd, mely járatok közlekednek légkondicionált járművel, és minden településre biztosítunk a nap során legalább egyszer klímás járművet is, legyen szó közvetlen vagy átszállással, autóbusszal, illetve vonattal történő utazásról” – írta az ÉKM.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.