Minden évben az egyik legterjedelmesebb hosszú hétvége a húsvéti, amikor sokak számára a nagypéntektől húsvét hétfőig tartó időszak munka vagy éppen iskola nélkül telik. Ebben az időszakban fókuszba kerülnek a SZÉP-kártyák, amelyekkel éttermekben, szállodákban is lehet fizetni, de a szórakozást is fedezni lehet velük.
A K&H a közelgő idei húsvét apropóján azt nézte meg, hogy a K&H SZÉP-kártyákkal az elmúlt években hogyan költöttek az érintettek. Emellett az is kiderült, hogy az adott hónapokban miként alakultak a bankkártyás költések.
Tavaly húsvétkor a legnagyobb összeget étteremben költötték el a pénzintézet SZÉP-kártyás ügyfelei, összesen közel 155 millió forintot fizettek, ami 4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi, 150 millió forint alatti összeget.
A különböző hotelekben, szállodákban 50 millió felett volt a forgalom, azonban ez elmarad a 2023-as húsvét 69 millió forintot meghaladó szintjétől.
Az egyéb kategóriába sorolt SZÉP-kártyás kiadások – ide tartoznak egyebek mellett az állatkerti belépők vagy akár a kerékpárvásárlásra fordított költések – 26 millió forintot meghaladó összeget tettek ki tavaly, ami 25 százalékkal fejelte meg az egy évvel korábbit.
„A SZÉP-kártya használata az elmúlt időszakban még kényelmesebbé vált, miután a pénzintézet stratégiájában kiemelt szerepet játszó elektronikus fejlesztések eredményeként már digitálisan is használhatók. A K&H ügyfelei körében is egyre népszerűbb ez a megoldás: a múlt év végén a SZÉP-kártyás tranzakciók 2,5 százaléka történt digitális úton, míg idén márciusban már átlépték a 3 százalékos szintet” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H lakosságiügyfél-szegmens marketingvezetője.
A SZÉP-kártyás költések mellett a pénzintézet ismertette azt is, hogy a húsvéti időszakot magában foglaló hónapokban, azaz 2024 áprilisában és 2023 márciusában hogyan alakultak a bankkártyás kiadások. Az adatok szerint növekedés következett be:
míg tavaly márciusban 22,3 milliárd forintért költöttek az érintettek, tavalyelőtt áprilisban 21,2 milliárdért, azaz 5 százalékkal nőtt a forgalom.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.