BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új, négysávos Duna-híd Magyarországon: látványos szakaszhoz ért az építkezés – videó

A Duna felett egy 756 méter hosszú híd épül, ennek három eleme lesz, két ártéri híd és egy mederhíd. A kormány szerint kiemelkedő jelentőségű a Duna-híd, és bekapcsolja a térséget az ország közlekedési vérkeringésébe. Az építkezés látványos szakaszhoz ért.

A próbacölöpözés zajlik a mohácsi Duna-híd mohácsi oldalán, tehát a Mohács felőli oldalon a hídfő építésének kezdeti szakaszát látjuk. Ebből 2028 végére egy nagy Duna-híd lesz – mondta Hargitai János országgyűlési képviselő a közösségi médiában közzétett videójában.

Mohács, Duna
Lázár János
Új, négysávos Duna-híd Magyarországon: látványos szakaszhoz ért az építkezés / Fotó: Shutterstock

A mohácsi híd átfogó projektjében, a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében a Duna felett egy 756 méter hosszú híd épül, ennek három eleme lesz, két ártéri híd és egy mederhíd. A hidak szerkezeti rendszerét kéttámaszú alsó pályás acél ívhidak, zártszekrény-keresztmetszetű merevítőtartók és ívek adják ortotróp, vagyis egyenes állású acél pályalemezzel és kétoldali hálós elrendezésű felfüggesztéssel.

A teljes szerkezeti magasság (tehát a híd pályaszintje és a szerkezet alsó éle közé eső magassági méret) 2,75 méter, és ami még fontos, hogy az új mohácsi Duna-hidat is 2-szer 2 sávos, osztott pályás keresztmetszettel építik meg, ráadásul kerékpárút-átvezetéssel.

 

A kapcsolódó úthálózat fejlesztése során a dunántúli oldalon 8,5 kilométer hosszúságú, 2-szer 2 sávos út épül ki az M6-os autópályáig, míg az 57. számú főút teljes szakasza 2-szer 2 forgalmi sávos kialakítással épül meg, amelyen pihenőhelyet alakítanak ki Sárhát-Újmohács térségében.

Továbbá csomópont és bekötőút is épül Homorúd település elérhetőségének javítása érdekében. A kormány szerint Mohács és térségének elérhetősége és tartós gazdasági fejlődése szempontjából kiemelkedő jelentőségű a Duna-híd, valamint a csatlakozó úthálózat kiépítése, amely a Duna átjárhatóságát biztosítja, és bekapcsolja a térséget az ország közlekedési vérkeringésébe.

Ez lesz minden idők legnagyobb összegbe kerülő hídépítése Magyarországon: a kormány a teljes projekt költségvetését 389,3 milliárd forintban határozta meg, amely a híd és a kapcsolódó infrastruktúra megépítésére 2024 és 2031 között kerül felhasználásra.

Óriáshidat építhet Kína a Balkánon – ennek az Adrián nyaraló magyarok is nagyon örülhetnek 

Hidat építene a Kotori-öböl fölé Montenegró, ezzel egy öt évtizedes elképzelés valósulna meg az Adria-parti országban. Az Adria–Jón-autópálya részeként épülő híd 1700 méter hosszú és 50 méter magas lenne, három pilléren állna, és mintegy 60 kilométerrel rövidítené le az utat az öböl két partja, Kumbore és Lustica között, illetve így összekötné a horvát határnál fekvő Herceg Novit Budvával.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.