BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telefonos ügyintézés: véget vethet a kormány az egyik legbosszantóbb jelenségnek – muszáj lesz fogadni a hívást

Fogyasztóvédelmi konzultációt indít a kormány, a felmérést május 23-ig lehet kitölteni. A felmérésben az üzletek árképzéséről, a légitársaságok csomagdíjairól és a telefonos ügyintézésről is elmondhatják a véleményüket az állampolgárok.

Most mindenki elmondhatja a véleményét arról, hogy a hatóság szigorúbban lépjen-e fel azokkal a szolgáltatókkal szemben, amelyeknél a telefonos ügyintézés nem kezdődik el a jogszabályban előírt időn, 5 percen belül – jelentette ki a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság elnöke, Német-Weingartner Lilla a Facebook-oldalára feltöltött videójában a fogyasztóvédelmi konzultáció kapcsán.

Fogyasztóvédelmi konzultáció: egyetlen szolgáltató sem várakoztathatja az ügyfeleit 5 percnél tovább
Fogyasztóvédelmi konzultációt indít a kormány / Fotó: fogyved.kormany.hu

Az NKFH vezetője hangsúlyozta, hogy a jogszabályokat minden szolgáltatónak be kell tartania, mivel az állampolgárok jogos elvárása a hatékony és gyors ügyintézés. Hozzátette: a cél nem a büntetés, hanem az, hogy a szolgáltatók időben felvegyék a telefont és a fogyasztók választ kapjanak a kérdéseikre.

Mint ismert, a kormány áprilisban jelentette be, hogy fogyasztóvédelmi konzultációt indít. Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója korában úgy fogalmazott, hogy a felmérést a polgárok kérésének megfelelő intézkedések követik a jövőben.

Itt tölthető ki a konzultáció

A fogyasztóvédelmi konzultáció kitölthető a fogyved.kormany.hu oldalon. A honlapon olvasható tájékoztatás szerint a kormány célja, hogy egyetértési pontokat hozzon létre a magyarok mindennapjait meghatározó kiemelt ügyekben. A konzultációt május 23-ig online lehet kitölteni.

A felmérésben egyebek között a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas-jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják a véleményüket a polgárok. Az online kérdőív kitöltése csak pár percet vesz igénybe.

Fogyasztóvédelmi konzultáció: a trükkös kereskedők ne verjék át a vásárlókat

Még egy hónap áll rendelkezésre a fogyasztóvédelmi konzultáció kitöltésére. A kormány kezdeményezésének az a célja, hogy az állampolgárok véleményét is figyelembe vegye a vásárlókat érintő kérdésekben. Fónagy János államtitkár arra hívta fel a figyelmet, hogy a trükkös akciózással a kereskedők anyagi veszteséget okozhatnak a családoknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.