Új stratégiai megállapodást kötött az Audival a kormány, mondván a vállalat a hazai autóipar egyik legstabilabb tartóoszlopaként nem csupán a magyar gazdaság jelenét, hanem a jövőjét is jelenti – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Győrben, ahol mostanra legördült az egymilliomodik Q3-as modell is a gyártósorról.
A tárcavezető az Audi Hungária ünnepségén arról számolt be, hogy az új stratégiai együttműködési megállapodás
legfőbb célja, hogy a német autógyártó újabb és újabb beruházások helyszínéül válassza Győrt,
hogy növelje ezzel Magyarország erejét, segítve a gazdaság gyors és sikeres dimenzióváltását.
Szijjártó Péter szerint arra szövetkezett a kormány és az Audi, hogy egyszerre lesznek sikeresek az elektromobilitás által dominált új autóipari korszakban. Tehát a győri Audi vezető szerepet kell játsszon az ipari modernizációs folyamatokban, legyen szó a robotizálásról, az automatizálásról, a digitalizációról. A szövetség célja továbbá az energiaellátás kihívásának hatékony legyőzése, hogy az Audi Győrött a termelés mellett új szegmensekben, a szolgáltatásban és a kutatás-fejlesztésben is erősítse a jelenlétét. Továbbá
a szövetség célja az is, hogy legyen egyre szorosabb az együttműködés az Audi és az egyetem, valamint az Audi és a győri szakképző iskolák között.
A külügyminiszter fontos mérföldkőnek nevezte, hogy Győrben elkészült az egymilliomodik Q3-as modell, ami jól mutatja, hogy az Audi készen áll arra, hogy a jövő autóiparában is olyan sikeres legyen, mint eddig. Felidézte, hogy ugyan az utóbbi évek válságai során többször is teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, az nem változott, hogy a globális gazdaság gerincoszlopa továbbra is az autóipar, amely technológiai forradalmon megy keresztül.
Szijjártó Péter szerint világossá vált az elmúlt évek gazdasági viharai közepette, hogy az az ország tud gazdaságilag sikeres lenni, amelyik sikeres az autóiparban. Magyarország ezért tűzte ki azt a gazdaságstratégiai célt, hogy az európai autóipar fellegvára, az autóipar technológiai forradalmának éllovasa legyen. Véleménye szerint ezt a célt sikerült is elérni, így Magyarország az autóipar technológiai forradalmának globális éllovasa.
A tárcavezető elmondta, hogy az utóbbi tizenöt évben négyszeresére nőtt a magyar autóipar termelési értéke, tavaly már elérte a 13 ezer milliárd forintot, és az ágazatban több mint 160 ezren dolgoznak. Szijjártó Péter arra is felhívta a figyelmet, hogy
hamarosan Magyarország egyike lesz annak a három országnak, ahol mind a három német prémium autómárka gyárat működtet.
Ráadásul mindhárom vállalat az elektromobilitási stratégiájának a szívét idehozta Magyarországra. Hozzátette, hogy az erős német jelenlét kínai jelenlétet is létrehozott.
A külügyminiszter felidézte, hogy a kormány az elmúlt tíz évben 244 nagy autóipari beruházáshoz nyújtott támogatást, amelyek összesen 6100 milliárd forintos értéket képviselnek, és 61 ezer új munkahelyet hoztak létre.
„Ha megnézzük, hogy milyen autóipari beruházások zajlanak ma Magyarországon, akkor azt láthatjuk, hogy amint ezek a beruházások véget érnek és mind termelésbe állnak, akkor Magyarország egyből a globális autóipar Bajnokok Ligájában selejtező nélkül a csoportkörbe jut” – fogalmazott, hozzátéve, hogy egyszerre fogunk termelni több mint egymillió autót, több mint kétmillió motort, és miénk lesz a világon a második legnagyobb kapacitás az elektromos akkumulátorok gyártása tekintetében.
Mint mondta, ez nem lenne lehetséges Győr és az Audi nélkül, ugyanis utóbbi vállalat a magyar autóipar egyik legrégebbi, legstabilabb és legfontosabb tartóoszlopa.
„Az Audi a három évtizedes győri jelenléte alatt 5200 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre a városban. Immáron több mint 12 ezren dolgoznak a vállalatnál, mindig ostromolja a kétmilliós éves darabszámot a motorgyártásban, ostromolja az éves 200 ezres darabszámot az autógyártásban, karbonsemlegesen működik, és a magyar exportteljesítmény egyik legfontosabb összetevője” – zárta beszédét Szijjártó Péter.
Nem titok többé: megtaláltuk azt a hatalmas magyarországi ingatlant, ahol a BYD európai központja lesz – fotó
Csütörtökön jelentették be hivatalosan, hogy a BYD Magyarországra hozza az európai központját, ezzel több ezer embernek adva munkát. Most kiderült a pontos helyszín.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.