A Magyar Posta pénzügyi helyzete stabil, a társaság hitelállománya a tetemes mértékű beruházások ellenére csak kismértékben bővült, és a társaság méretéhez viszonyítva alacsony szinten áll, miközben a saját tőke állománya közel 8 milliárd forinttal növekedett. A klasszikus postai szolgáltatások (levél, csekk, utalványok) iránti kereslet a korábbi trendeknek megfelelően tovább csökkent. Jóval, több mint 14 százalékkal nőtt viszont az internetes kereskedelmet is kiszolgáló csomagküldő szolgáltatások igénybevétele – olvasható a posta közleményében, melyben a vállalat bejelenti osztalékfizetési szándékát.
A postákon elérhető pénzügyi szolgáltatások nyújtásából realizált bevételek is növekedtek, ezen belül kiemelkedően sikeres volt a postai állampapírok értékesítése. A postán kezelt állampapír-állomány 190 milliárd forinttal bővült az év során, elérve az 1355 milliárd forintos szintet.
A nemzetgazdasági miniszter mint tulajdonosi joggyakorló döntésének értelmében
a társaság osztalékfizetési kötelezettségét a kistelepülések támogatása érdekében 476 ingatlan átadásával teljesíti.
2024-ben jelentős fejlesztések, beruházások történtek a társaságnál, közel 13 milliárd forint értékben, amelynek keretében egyaránt megvalósultak csomaglogisztikai és postahálózat-modernizációs beruházások is – áll a posta közleményében.
A vállalat még áprilisban közölte, hogy bár a folyamatosan változó gazdasági környezet a társaság működési költségeire is hatással van a levélfeldolgozás és -szállítás költségein, valamint humánerőforrás-igényén keresztül, az elmúlt időszak hatékonyságot célzó intézkedéseinek köszönhetően a társaság vállalja, hogy a 2025. január 1-jétől érvényben lévő levélszolgáltatások díjait befagyasztja. Az állami cég akkor emlékeztetett, hogy január elsejétől a leggyakrabban használt, 50 gramm alatti tömegkategóriákban a belföldi elsőbbségi levél díja 390 forint, a szintén belföldi nem elsőbbségi levélé pedig 270 forint. Ezek a díjak a legalacsonyabbak közé tartoznak régiós viszonylatban.
A Magyar Posta évente több mint 400 millió levelet kezel, amelyek több mint 90 százalékát az üzleti partnerek adják fel. A lakosság által feladott levelek mennyisége folyamatosan csökken, egy magánszemély évente átlagosan egy-két levelet postáz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.