BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Orbán Viktor: föl kell szabadítani az európai gyáripart. Az Audi számunkra szívügy

Orbán Viktor az európai autóipar kihívásairól is beszélt Győrben. A kormányfő megszólalásának az apropóját az adta, hogy megkezdte az új Q3-as modell gyártását az Audi győri gyára.

Elkezdte az új Q3-as modell gyártását az Audi győri gyára, ennek alkalmából Orbán Viktor miniszterelnök is beszédet mondott, melyben felidézte, hogy a rendszerváltás hajnalán egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy hazánk képes lesz bekapcsolódni a nyugati piacgazdaságba, és azt is lehetett tudni, hogy mindez nem megy külföldi tőke és külföldi szakemberek nélkül.

ORBÁN Viktor
Fotó: Fischer Zoltán

Az Audi volt az első

A kormányfő szerint az Audi volt a nyugati autógyártók közül az első, amely meglátta Magyarországon a lehetőségeket, és, mint mondta,

az első az élet szinte minden területén a legemlékezetesebb.

Ezért szerinte az Audi számunkra nemcsak autógyár, nemcsak gazdasági kérdés, de szívügy is.

A miniszterelnök méltatta a gyárban dolgozó munkásokat és mérnököket is, mert szerinte minden külföldi befektetőkkel folytatott beszélgetésen felmerül, hogy az ő elkötelezettségük milyen fontos szerepet játszik abban, hogy az Audi a gyár megtartása és bővítése mellett döntött hazánkban.

Orbán Viktor elmondta azt is, hogy az Audi győri gyára 11 ezer embernek ad munkát, ám ez a beszállítókkal együtt az 50 ezret is eléri, míg a teljes magyarországi autóipar mintegy 160 ezer magyar család megélhetésében játszik fontos szerepet.

Óriási versenyben kell helytállnia az Audi győri gyárának is

A kormányfő arról is beszélt, hogy milyen kihívások előtt áll az európai és a magyar autóipar, a Volkswagen és az Audi is. Mint mondta sokáig a saját szakmáját, a politikát tartotta a leginkább versenyorientált hivatásnak, hiszen négyévente meg kell mérettetnie magát, nincs ez alól kibúvó. Azonban az autóipari vezetőkkel beszélgetve és a helyzetet nézve egyre inkább úgy gondolja, hogy a leginkább versenyző szakma az autógyártás. Bár 

a verseny szép dolog, rendkívül kockázatos is, mert nemcsak megnyerni, de elveszteni is lehet.

Ezért a miniszterelnök szerint az Audinak minden tudására szüksége lesz, hogy megőrizze a konszernen belüli helyét, és a Volkswagennek is szüksége lesz minden tudására, hogy megőrizze a helyét a világ autógyártásában.

Orbán Viktor négy kihívást nevezett meg az európai autógyártás előtt, ezek:

  • a háború,
  • a magas energiaárak, 
  • Brüsszel, amit nem autógyári vezetők, hanem bürokraták irányítanak, 
  • és Kína, ahonnan egyre erősebb a verseny.

Azonban a miniszterelnök úgy vélte, hogy az új modell önbizalmat és önbecsülést ad, Magyarországnak biztosan, és reméli, hogy az Audinak is.

Össze kell fogni az európai autóipar érdekében

Végezetül arról is beszélt, hogy milyen fontos az európai országok vezetői, a tőketulajdonosok és nagy gyártók, valamint az Európai Unió együttműködése az európai autógyártás versenyképessége érdekében. Ezért szerinte bürokraták nem szabhatják meg a gyártástechnológiákat és azt sem, hogy az emberek mit vásároljanak.

Föl kell szabadítani az európai gyáripart, ideértve az európai autóipart is a bürokratikus elnyomás alól.

Orbán Viktor ezt a saját fiatalkori tapasztalataira alapozva mondta, hiszen ő élt olyan rendszerben, ahol szabályozással akarták eldönteni, hogy ki mit gyárt és fogyaszt, és ez nem vezetett sikerhez. Ha nem adják vissza a fogyasztók és a gyártók szabadságát, nem tudjuk megőrizni a versenyképességünket. Erre bizonyíték az új modell is, ami azt mutatja, hogy ha hagynak minket dolgozni, képesek vagyunk világszínvonalú terméket előállítani.

A miniszterelnök beszédét azzal zárta, hogy köszönetet mondott a gyár vezérigazgatójának, mérnökeinek, munkásainak és sok sikert kívánt.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.