A vámháború ellenére növelte eladásait a Volkswagen, de főleg az olcsóbb modelleket vitték
Hiába a vámháború, a folyamatban lévő leépítések és a gyárbezárásról szóló tervek, a Volkswagen csoport az idei második negyedévben 1,2 százalékkal több járművet, 2,271 milliót adott el, mint egy évvel korábban – derül ki az autógyártó által szerdán közzétett adatokból.

Az amerikai vámok igencsak lefékezték a Volkswagent
A német autógyártó annak ellenére is képes volt növelni az eladott autók számát, hogy Észak-Amerikában több mint 16 százalékos zuhanást hoztak a Donald Trump által bevezetett autóipari vámok, az eladások így a 225 ezret sem érték el. A cég ugyanis Kínában képes volt 2,8 százalékos növekedésre éves alapon, annak ellenére, hogy a tisztán elektromos autói nem fogytak jól az ázsiai országban, több mint harmadával csökkent az értékesítésük az országban.
| Szállítások piac alapján | 2025. második negyedév | 2024. második negyedév | változás (%) |
| Nyugat-Európa | 884 500 | 891 000 | –0,7 |
| Közép- és Kelet-Európa | 147 300 | 135 000 | +9 1 |
| Észak-Amerika | 224 700 | 268 100 | –16,2 |
| Dél-Amerika | 163 900 | 136 800 | +19,8 |
| Kína | 669 700 | 651 500 | +2,8 |
| Csendes-óceáni térség más részei | 80 800 | 73 300 | +10,3 |
| Közel-Kelet/Afrika | 100 800 | 88 100 | +14,4 |
| Összesen | 2 271 700 | 2 243 900 | +1,2 |
A Volkswagen Nyugat-Európában sem feltétlenül teljesített jól, a második negyedéves eladások 0,7 százalékos visszaesést mutatnak, miközben Kelet-Közép-Európában több mint 9 százalékkal több autó kelt el a cég márkáiból. Az autógyártó leginkább Dél-Amerikában és a Közel-Keleten tudott növekedni, közel 20, illetve több mint 14 százalékkal. A cég számára a legnagyobb gondot inkább az jelentheti, hogy az eladások főként az olcsóbb márkák, mint a Skoda vagy a névadó Volkswagen, körében ugrottak meg, míg
a prémiumszegmens – amelyben a Bentley, a Lamborghini vagy az Audi található – eladásai nagyot estek (mínusz 8,3 százalék), ahogy a Porsche sem teljesített jól (mínusz 4,3 százalék).
Az elektromos autókat főként Nyugat-Európában tudja eladni a Volkswagen
Az autógyártó ugyanakkor képes volt nagyot lépni előre a tisztán elektromos autók értékesítése terén, méghozzá annak ellenére, hogy az ezen járművek piacának döntő többségét jelentő Kínában hatalmas, 34 százalékos volt a zuhanás. Ennek ellenére az autógyártó csoportszinten 37,6 százalékos növekedést ért el a szegmensben, főként az európai forgalom több mint 70 százalékos emelkedésének köszönhetően. Mindent összevetve, a tisztán elektromos járművek egyelőre az autógyártó eladásainak kevesebb mint 11 százalékát jelentik világszerte.
Az elektromos eladások több mint háromnegyede Európában történik.
Azonban a Volkswagen elektromos autói most még nem termelnek nyereséget, így mindent összevetve a cég pénzügyei számára nem túl jó előjel, hogy a legmagasabb haszonnal értékesített prémiumautók eladása csökken, miközben a még veszteséges elektromos autók eladása meredeken nő. Szerdán azért a Volkswagen részvényei erősödni tudtak délutánra, ám kisebb mértékben, mint a papíroknak helyet adó német DAX tőzsdeindex.


