Hiába a vámháború, a folyamatban lévő leépítések és a gyárbezárásról szóló tervek, a Volkswagen csoport az idei második negyedévben 1,2 százalékkal több járművet, 2,271 milliót adott el, mint egy évvel korábban – derül ki az autógyártó által szerdán közzétett adatokból.
A német autógyártó annak ellenére is képes volt növelni az eladott autók számát, hogy Észak-Amerikában több mint 16 százalékos zuhanást hoztak a Donald Trump által bevezetett autóipari vámok, az eladások így a 225 ezret sem érték el. A cég ugyanis Kínában képes volt 2,8 százalékos növekedésre éves alapon, annak ellenére, hogy a tisztán elektromos autói nem fogytak jól az ázsiai országban, több mint harmadával csökkent az értékesítésük az országban.
Szállítások piac alapján | 2025. második negyedév | 2024. második negyedév | változás (%) |
Nyugat-Európa | 884 500 | 891 000 | –0,7 |
Közép- és Kelet-Európa | 147 300 | 135 000 | +9 1 |
Észak-Amerika | 224 700 | 268 100 | –16,2 |
Dél-Amerika | 163 900 | 136 800 | +19,8 |
Kína | 669 700 | 651 500 | +2,8 |
Csendes-óceáni térség más részei | 80 800 | 73 300 | +10,3 |
Közel-Kelet/Afrika | 100 800 | 88 100 | +14,4 |
Összesen | 2 271 700 | 2 243 900 | +1,2 |
A Volkswagen Nyugat-Európában sem feltétlenül teljesített jól, a második negyedéves eladások 0,7 százalékos visszaesést mutatnak, miközben Kelet-Közép-Európában több mint 9 százalékkal több autó kelt el a cég márkáiból. Az autógyártó leginkább Dél-Amerikában és a Közel-Keleten tudott növekedni, közel 20, illetve több mint 14 százalékkal. A cég számára a legnagyobb gondot inkább az jelentheti, hogy az eladások főként az olcsóbb márkák, mint a Skoda vagy a névadó Volkswagen, körében ugrottak meg, míg
a prémiumszegmens – amelyben a Bentley, a Lamborghini vagy az Audi található – eladásai nagyot estek (mínusz 8,3 százalék), ahogy a Porsche sem teljesített jól (mínusz 4,3 százalék).
Az autógyártó ugyanakkor képes volt nagyot lépni előre a tisztán elektromos autók értékesítése terén, méghozzá annak ellenére, hogy az ezen járművek piacának döntő többségét jelentő Kínában hatalmas, 34 százalékos volt a zuhanás. Ennek ellenére az autógyártó csoportszinten 37,6 százalékos növekedést ért el a szegmensben, főként az európai forgalom több mint 70 százalékos emelkedésének köszönhetően. Mindent összevetve, a tisztán elektromos járművek egyelőre az autógyártó eladásainak kevesebb mint 11 százalékát jelentik világszerte.
Az elektromos eladások több mint háromnegyede Európában történik.
Azonban a Volkswagen elektromos autói most még nem termelnek nyereséget, így mindent összevetve a cég pénzügyei számára nem túl jó előjel, hogy a legmagasabb haszonnal értékesített prémiumautók eladása csökken, miközben a még veszteséges elektromos autók eladása meredeken nő. Szerdán azért a Volkswagen részvényei erősödni tudtak délutánra, ám kisebb mértékben, mint a papíroknak helyet adó német DAX tőzsdeindex.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.