Befejeződött a vágányok felújítása Rákosrendezőn, jönnek a bulijáratok
A Rákosrendezőn elvégzett karbantartás közlekedésszakmai célja az volt, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az esztergomi és a váci, veresegyházi vonatok menetrendje, valamint megelőzhető legyen a műszaki meghibásodások jelentős része.

Ennek érdekében több mint másfél kilométernyi vágányt építettünk át, közel egy tucat váltót cseréltünk, 800 méteren ágyazatrostálást végeztünk, síneket, betonaljakat és talpfákat cseréltünk, részben megújult a felsővezeték-hálózat is – áll a MÁV közleményében.
Az augusztus és szeptember végére tervezett éjszakai váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat követően mintegy 1500 méteren 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya
– akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások, ám a változás már most is kézzelfogható: a megújult pályaszakaszon a vonatok közlekedése simább, az utazás egyenletesebb és kényelmesebb. Hétfőtől a Teleki Blanka utca–Szegedi út találkozásánál lévő vasúti átjárót ismét használhatják az autósok is. Néhány nap kivételével a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak eddig is szabad volt az átjárás a pályakarbantartás ideje alatt.
Van még kedvező következmény – több lesz a bulijárat
Ez is a felújítás eredménye: az esztergomi és a veresegyházi vonalon is több lesz az éjszakai, hajnali járat. Az utasok igényeihez igazodva június 1-jétől meghosszabbított üzemidővel közlekedik a MÁV csoport több fővárosi és agglomerációs (kék és a sárga) Volán- és HÉV-járata is, – ezáltal igazodva a metrók éjszakai menetrendjéhez. Július 5-től a győri és a lajosmizsei vonalon is javítottuk az éjszakai szolgáltatást.
Az üzemidő-bővítési folyamat részeként a Rákosrendezőn végzett felújítás után, július 28-tól már az esztergomi és a veresegyházi vasútvonalakon is megnyújtjuk az éjszaki közlekedési rendet, javítjuk a csatlakozásokat a hétvégi esti, éjszakai programokon résztvevők, bulizók hazajutásának segítése érdekében.
Rákosrendező megújult
A felsővezetéki és biztosítóberendezési feladatok részeként 13 váltót bekötöttek a villamos központi állítású rendszerbe, tengelyszámlálókat telepítettek a villamos állítású váltók foglaltságának ellenőrzése érdekében, továbbá részben megújult a felsővezeték-hálózat is, ugyanis mintegy 5 kilométernyi felsővezetéki hosszláncot cseréltek ki. A Nyugati pályaudvar területén is végeztünk egyidejűleg feladatokat, ugyanis két váltó csatlakozó vágányszakaszainál, körülbelül 100 méteren helyreállították az ágyazatot.
Az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, összesen mintegy 180 szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával hajtották végre: ágyazatrostálót, KIAG szabályozógépet is használtunk, de a váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe vettük a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni. A beruházást a MÁV saját forrásából, mintegy 3 milliárd forintból valósította meg.


