BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Befejeződött a vágányok felújítása Rákosrendezőn, jönnek a bulijáratok

Az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok. A MÁV ezeken a vonalakon is bővíti a hajnali és az éjszakai közlekedést.

A Rákosrendezőn elvégzett karbantartás közlekedésszakmai célja az volt, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az esztergomi és a váci, veresegyházi vonatok menetrendje, valamint megelőzhető legyen a műszaki meghibásodások jelentős része. 

MÁV
Újabb fejlesztést fejezett be a MÁV / Fotó: MÁV

Ennek érdekében több mint másfél kilométernyi vágányt építettünk át, közel egy tucat váltót cseréltünk, 800 méteren ágyazatrostálást végeztünk, síneket, betonaljakat és talpfákat cseréltünk, részben megújult a felsővezeték-hálózat is – áll a MÁV közleményében. 

Az augusztus és szeptember végére tervezett éjszakai váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat követően mintegy 1500 méteren 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya

– akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások, ám a változás már most is kézzelfogható: a megújult pályaszakaszon a vonatok közlekedése simább, az utazás egyenletesebb és kényelmesebb. Hétfőtől a Teleki Blanka utca–Szegedi út találkozásánál lévő vasúti átjárót ismét használhatják az autósok is. Néhány nap kivételével a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak eddig is szabad volt az átjárás a pályakarbantartás ideje alatt.

Van még kedvező következmény – több lesz a bulijárat

Ez is a felújítás eredménye: az esztergomi és a veresegyházi vonalon is több lesz az éjszakai, hajnali járat.  Az utasok igényeihez igazodva június 1-jétől meghosszabbított üzemidővel közlekedik a MÁV csoport több fővárosi és agglomerációs (kék és a sárga) Volán- és HÉV-járata is, – ezáltal igazodva a metrók éjszakai menetrendjéhez. Július 5-től a győri és a lajosmizsei vonalon is javítottuk az éjszakai szolgáltatást. 

Az üzemidő-bővítési folyamat részeként a Rákosrendezőn végzett felújítás után, július 28-tól már az esztergomi és a veresegyházi vasútvonalakon is megnyújtjuk az éjszaki közlekedési rendet, javítjuk a csatlakozásokat a hétvégi esti, éjszakai programokon résztvevők, bulizók hazajutásának segítése érdekében.

Rákosrendező megújult

A felsővezetéki és biztosítóberendezési feladatok részeként 13 váltót bekötöttek a villamos központi állítású rendszerbe, tengelyszámlálókat  telepítettek a villamos állítású váltók foglaltságának ellenőrzése érdekében, továbbá részben megújult a felsővezeték-hálózat is, ugyanis mintegy 5 kilométernyi felsővezetéki hosszláncot cseréltek ki. A Nyugati pályaudvar területén is végeztünk egyidejűleg feladatokat, ugyanis két váltó csatlakozó vágányszakaszainál, körülbelül 100 méteren helyreállították az ágyazatot.

Az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, összesen mintegy 180 szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával hajtották végre: ágyazatrostálót, KIAG szabályozógépet is használtunk, de a váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe vettük a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni. A beruházást a MÁV saját forrásából, mintegy 3 milliárd forintból valósította meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.