BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nem bízza a véletlenre a Time Out Market: újabb erős neveket jelentett be a Blaha Lujza téri gasztropiac

A közép- és kelet-európai régióban elsőként megnyíló budapesti Time Out Market újabb vendéglátóhelyek csatlakozását jelentette be. A még idén debütáló gasztronómiai- és kulturális piactér célja, hogy egy fedél alatt mutassa be a város és a környező régiók legkiválóbb séfjeit, éttermeit, italkínálatát és kulturális élményeit.

A Corvin Palace-ban megnyíló egyedülálló gasztronómiai és kulturális központ közel 2500 négyzetméteren várja majd a vendégeket – közölte a Time Out Market Budapest. Az ételválaszték mellett három bár, öt rendezvényhelyszín és körülbelül 540 ülőhely áll rendelkezésre, izgalmas és sokoldalú teret biztosítva a pihenésre és a kikapcsolódásra a gasztropiacon.

Time Out Market piactér
A lisszaboni gasztropiac / Fotó: Time Out Market

A helyszínen tizenegy díjnyertes és feltörekvő helyi vendéglátó várja a látogatókat. A Time Out Market Budapest nyitását megelőző kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a környék mindig is jelentős kulturális központként volt jelen a város életében. A koncepció összeköti a főváros történelmi ikonikus alakjait azokkal a kortárs tehetségekkel, akik ma formálják Budapest gasztronómiai és kulturális jövőjét.

A gasztropiac bemutatja séfjeit

Ebben hangsúlyos szerepet kapnak a Time Out Market séfjei és kreatív alkotói is, valamint a kampányban bemutatott „modern múzsák”, azaz Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana zenekar énekesnője, Törőcsik Franciska, színművész, Farkas Roland „Wolfie”, szövegíró/MC, a Punnany Massif egyik alapító tagja és Hering András, gasztroújságíró-főszerkesztő, szakértő, akik személyes történeteiken keresztül hozzák közelebb a város lüktető szellemét és a csatlakozó éttermeket.

A korábban bejelentett négy séf és étterem mellett ma újabb öt kiváló gasztronómiai szereplő csatlakozását is bejelentették. 

Hagyományos magyar ízek Pesti István séf és a Canteen jóvoltából

Pesti István az egyetlen magyar séf, aki Budapesten kívül, egy vidéki étteremben szerzett két Michelin-csillagot. Ez a kivételes nemzetközi elismerés teszi őt a Time Out Market Budapest kulcsszereplőjévé, ahol kizárólag a Market számára alkotta meg új koncepcióját. A Canteen nem fine dining élményt kínál, hanem hagyományos magyar ízeket hoz el egy modern, városi térbe. 

„A tatai Platán Gourmet éttermemben a magyar konyha egy másik arcát mutatom meg, inkább absztrakt, innovatív irányt képviselek. Ugyanakkor mindig is éreztem, hogy hatalmas igény van a hagyományos magyar ételekre is – olyanokra, amilyeneket a nagymamáink főztek, amelyek gyerekkorunk emlékeit idézik. Ezeket a klasszikus, házias, magas minőségű ízeket szeretném megmutatni, szívből és emlékekből főzve” – magyarázza Pesti István a terveit. 

Az étlapon olyan mindenki által kedvelt fogások szerepelnek, mint például a gulyásleves, a borjúbécsi, a csirkepaprikás, a tökéletes befejezést pedig egy klasszikus almás pite teszi teljessé.

Egy falatnyi Balaton a Casa Christa jóvoltából

A Casa Christa a magyar vidék egyik legkedveltebb szegletéből érkezik a főváros szívébe, hogy a Time Out Market Budapesten idézze meg a tóparti pillanatok esszenciáját. Az ikonikus magyar ételek mellett a Balaton-felvidék karakteres fogásai is terítékre kerülnek, legyen szó friss halakról, tájjellegű specialitásokról vagy helyi termelők alapanyagaiból készült, újragondolt klasszikusokról. A Casa Christa minden tányérja egy hangulatot idéz meg: napsütötte lankákat, borospincéket, a piacról frissen szerzett, szezonális hozzávalókat és a közös étkezések emlékeit. A vendéglátó célja, hogy olyan élményt teremtsen a látogatóknak, ahol az ízek a balatoni tájról mesélnek, a vendégek pedig egy gasztronómiai utazás részeseivé válhatnak, méghozzá anélkül, hogy elhagynák Budapestet.

A Bigfish tengeri szellőt hoz a városi pezsgésbe

Az étterem az óceán frissességét és a gondtalan tengerparti életérzést csempészi a Time Out Market Budapest gasztronómiai világába. Az étterem kínálatában szezonálisan válogatott tenger gyümölcsei és ritkábban elérhető különleges halak szerepelnek a klasszikus kedvencek mellett. A Bigfish mögött egy igazi „nagyhal”, Magyarország legnagyobb halimportőr nagykereskedője áll, így garantált, hogy a vendégek mindig a legfrissebb, gondosan válogatott alapanyagokból készült fogásokat kóstolhatják. A kínálat egyik legkülönlegesebb eleme a szusiválaszték, amely kompromisszummentes frissességével és precíz elkészítésével a japán konyha valódi esszenciáját hozza el Budapest szívébe. A szusihoz használt halak közvetlenül a tengerből, a legnagyobb európai halpiacokról érkeznek, minden falatban ott rejlik a minőség és a tengeri világ tisztelete. A szusikínálatot tökéletesen egészítik ki a frissen felnyitott osztrigák, valamint a Bigfish ikonikus Fish & Chips fogása, amely aranybarnára sült burgonyával és ropogós halfilével hozza a brit klasszikus ízvilágát – természetesen a legjobb alapanyagokból elkészítve.

A Tuning Burger világszínvonalú, gourmet burgereket kínál

A hamburgerező a hazai ízek és a prémiumminőség találkozása, amely új szintre emelte a burger fogalmát Magyarországon, és mostantól a Time Out Marketen is jelen lesz kivételes burgereivel. Az ízélmény garanciája az akár két-három hétig érlelt húsokból készült húspogácsa, saját receptúra alapján készült szószok, kézműves hamburgerbucik. Olyan különlegességekkel találkozhatnak a vendégek az étlapon, mint a magyar szürke marha, a hortobágyi angus, az omaha vagy a világhírű vagju, amelyek mindegyike biztosítja a felejthetetlen élményt. A kínálatban továbbá visszaköszönnek a már számos burgerrajongó szívét meghódító kreációk, többek között a mangócsatnis burger, a szarvasgombás libamájas burger, az ikonikus Umami burger vagy a 2016-ban Az Ország Burgere címet elnyerő Leicester burger.

Egy pult, 22 borvidék és végtelen élmény a Wines of Hungary bárjánál

A Magyar Bormarketing Ügynökség egyedülálló válogatással járul hozzá a Time Out Market italkínálatát, bemutatva a hazai borkultúrát. A dedikált borbárban a vendégek Magyarország mind a 22 borvidékének tételeit felfedezhetik, a választásban pedig szakértő sommelier-k segítenek a helyszínen, akik

  • személyre szabott ajánlásokkal
  • és háttér-információkkal

kalauzolják el az érdeklődőket. A válogatás ikonikus fajtáktól az új kedvencekig terjed úgy összeállítva, hogy a borszakértők és a magyar borokkal csak most ismerkedők számára egyaránt meghatározó élményt nyújtson. A kóstolást havonta megújuló tematikus események teszik teljessé, ahol a borok megismerése mellett izgalmas történetekkel és új felfedezésekkel gazdagodhatnak a résztvevők. Ez a borkínálat egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy a vendégek egy-egy korty erejéig elutazzanak a magyar tájakra, és felfedezzék a hagyomány és innováció találkozását a hazai borkultúrában.

Új piac nyílik Budapesten: nem csak Magyarországon nincs párja, egész Közép-Európában sem

A Time Out Market Budapest a Blaha Lujza téren, a felújított Corvin Palace-ban kap majd helyet, Kelet-Közép-Európában elsőként. A koncepció lényege, hogy egy helyen gyűjti össze a város legjobb éttermeit, séfjeit és bárjait, mindezt izgalmas kulturális programokkal kiegészítve. A látogatók így egyetlen helyszínen kóstolhatják végig a helyi gasztronómia legjavát.

„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy a Time Out Marketben nemcsak Budapest legjobbjait, hanem egész Magyarország kiemelkedő gasztronómiai szereplőit hozhatjuk össze egy fedél alatt. Küldetésünk, hogy megfizethető áron ünnepeljük a magyar gasztronómia sokszínűségét, amely nem lenne teljes olyan kiválóságok nélkül, mint például a Casa Christa a Balaton partjáról és díjnyertes séfje, Tóth Keve. Ugyanilyen fontos Pesti István jelenléte is, akinek két Michelin-csillagos Platán Gourmet étterme új szintre emelte a vidéki gasztronómiát. Új koncepciója, a kizárólag a Time Out Market Budapestben elérhető Canteen by Pesti István ezt a kiválóságot egy közvetlenebb, lazább formátumban teszi elérhetővé a látogatók számára. Budapesten a Tuning Burger már egy évtizede a hazai burger színtér meghatározó szereplője, míg a Bigfish már jó ideje a főváros vezető tengeri étterme. Nagy öröm számunkra az is, hogy a Wines of Hungaryn keresztül a magyar borok sokszínűségét is bemutathatjuk, páratlan lehetőséget nyújtva vendégeinknek, hogy kiváló borokat kóstolhassanak az ország minden tájáról” – mondta el Balogh Olivér, a Time Out Market Budapest tulajdonosa.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.